شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام مهدی غروی امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام جمعه سلفچگان گفت: مقاومت مردم غزه صحنه‌های اعجاب‌آوری را از بسیج مردم دنیا رقم زده و دستاوردی جهانی را به‌وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام غروی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر سلفچگان با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س)؛ مرکز فیوضات الهی است، اظهار داشت: بشریت یک‌جا مرهون فاطمه زهرا(س) است و روزبه‌روز نور اسلام و معنویت فاطمه زهرا(س) آشکارتر خواهد شد و بشریت آن را لمس خواهد کرد. آنچه ما وظیفه داریم این است که خود را شایسته انتساب آن خاندان کنیم.

وی ادامه داد: این خیر کثیر که خداوند متعال آن را به پیامبر اکرم(ص) مژده داد و فرمود «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ» - که تأویل آن، فاطمه زهرا(س) است- در حقیقت مجمع همه خیراتی است که روزبه‌روز از سرچشمه دین نبوی بر همه بشریت و بر همه خلایق فرو می‌ریزد.

امام جمعه سلفچگان ادامه داد: خیلی‌ها سعی کردند آن را پوشیده بدارند و انکار کنند، اما نتوانستند؛ «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» (صف/ ۸).

وی ابراز داشت: ما باید خودمان را به این مرکز نور نزدیک کنیم و نزدیک شدن به مرکز نور لازمه و خاصیتش نورانی شدن است.

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: باید با عمل و نه با محبت خالی نورانی بشویم؛ تشبّه و تخلّق به اخلاق آنان را لازم دارد.

وی ادامه داد: این همه فضائل بی‌شمار برای حضرت فاطمه زهرا(س) بیهوده به دست نمی‌آید «امْتَحَنَکِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صَابِرَهً». خدای متعال زهرای اطهر(س) را آزمود. دستگاه خدای متعال، دستگاه حساب و کتاب است؛ آنچه می بخشد، با حساب و کتاب می‌بخشد. او، گذشت و ایثار و معرفت و فدا شدنِ این بنده خاص خود را در راه اهداف الهی می‌داند لذا او را مرکز فیوضات خود قرار می‌دهد.

حجت الاسلام غروی با بیان این که ما برای نجات خود به اقتدا به حضرت فاطمه(س) احتیاج داریم، تصریح کرد: در روایتی آمده که درخشندگی فاطمه زهرا(س) باعث می شود تا چشمان کرّوبیانِ ملاء اعلا خیره شود «زَهَرَ نُورُهَا لِمَلَائِکَةِ السَّمَاءِ» (بحارالانوار/ ج۴۳/ ص۱۷۳). ما از این درخشندگی چه استفاده‌ای بکنیم؟ ما باید از این ستاره درخشان، راهِ به سوی خدا و راهِ بندگی را که راه راست است و فاطمه زهرا(س) پیموده و به آن مدارج عالی رسید، پیدا کنیم.

وی با بیان این که این بخش از زندگی فاطمه زهرا(س) را ما برای نجات خودمان به آن احتیاج داریم، تاکید کرد: پیغمبر(ص) به فاطمه(س) فرمود: «یا فاطِمهُ‌ إعمَلِی‌ لِنَفسِک فَإِنّی‌ لا أُغنِی‌ عَنکِ مِنَ‌ اللهِ‌ شَیئَاً» یعنی ای عزیز من! ای فاطمه من! نمی‌توانم پیش خدا تو را از چیزی بی‌نیاز کنم. یعنی خودت باید به فکر خودت باشی، و او از دوران کودکی تا پایان عمر کوتاهش به فکر بالا بردن مرتبه خود نزد خدا بود.

وی ادامه داد: حیات طیبه فاطمه زهرا(س)؛ کوتاه‌ترین ولی بابرکت‌ترین حیات‌ها بود به طوری که زندگی فاطمه زهرا(س) اگر چه کوتاه بود اما این زندگی از جهت جهاد و مبارزه تلاش و کار انقلابی و صبر انقلابی

حجت الاسلام غروی افزود: درس و فراگیری و آموزش به این و آن سخنرانی و دفاع از نبوت و امامت و نظام اسلامی، دریای پهناور از تلاش و مبارزه و کار و در نهایت هم شهادت است.

وی بیان داشت: این زندگی جهادی فاطمه زهرا(س) است که بسیار عظیم و فوق‌العاده و حقیقتاً بی‌نظیر است و یقیناً در ذهن بشر -چه امروزه چه در آینده- یک نقطه درخشان و استثنایی است.

حجت الاسلام غروی گفت: سه ویژگی اصلی شخصیت فاطمه زهرا(س) که به ظاهر غیرقابل جمع با یکدیگرند را باید مطالعه و تدبر کرد، (۱) جمع بین زندگی یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظایفش در خانه، (۲) یک انسان مجاهد خستگی‌ناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسی مهم بعد از رحلت رسول اکرم(ص) که به مسجد می آید و سخنرانی و موضع‌گیری و دفاع می‌کند و حرف می‌زند و یک جهادگر به تمام معنا و خستگی ناپذیر و محنت‌پذیر و سختی تحمل‌کن است.

وی افزود: از جهت سوم یک عبادت‌گر و به‌پا دارنده نماز در شب‌های تار و قیام‌کننده لله و خاضع و خاشع برای پروردگار است و در محراب عبادت، این زن جوان مانند اولیای کهن الهی با خدا راز و نیاز و عبادت می‌کند.

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: این سه بُعد را با هم جمع کردن، نقطه درخشان زندگی فاطمه زهرا(س) است.

وی ادامه داد: بعضی خیال می‌کنند انسانی که مشغول عبادت می‌باشد و اهل دعا و ذکر است نمی‌تواند یک انسان سیاسی باشد، و یا کسی که اهل سیاست است -چه زن و چه مرد- و در میدان جهاد فی سبیل الله حضور فعال دارد اگر زن است نمی‌تواند یک زن خانه دار با وظایف مادری و همسری و کدبانویی باشد و اگر مرد است نمی‌تواند یک مرد خانه و دکان و زندگی باشد؛ خیال می‌کنند این‌ها با هم منافات دارد در حالی که از نظر اسلام این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدیت که ندارند، در شخصیت انسان کامل کمک کننده هم است.

امام جمعه سلفچگان در ابتدای خطبه دوم به بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه صنایع هوا و فضا اشاره کرد و گفت: اولا قدرت رو به افزایش ایران قوی را به نمایش گذاشتند، دوم اینکه دستاورهای نیروی هوافضای سپاه، در تلاش است تا بر فرامتن جنگ غزه نورافکن بیندازد.

وی بیان داشت: یکی از بیانات مقام معظم رهبری این بود که دست غربی‌ها و موضع واقعی‌شان در مورد تبعیض نژادی و حقوق بشر رو شد.

امام جمعه سلفچگان افزود: ادعاهای پر طمطراق رژیم صهیونیستی مبنی بر قدرت نظامی‌اش، با درخواست کمک از آمریکا در جنگ با گروه حماس در تناقض است. ۴۴ روز بمباران شبانه روزی و کشتار بیش از۱۴ هزار زن و مرد و کودک با استفاده از بمب‌های آمریکایی (و نه حتی اسرائیلی) هم کمکی به رژیم جهت اشغال نوار غزه نکرد و این رژیم همچنان در شناسایی و نابودی حماس عاجز است.

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: رونمایی از دستاوردهای جدید دفاعی ایران مقارن با شکست‌های اسرائیل در جنگ غزه رقم می‌خورد. شاید مهم‌ترین پیام این رونمایی بر اساس بیانات رهبر انقلاب، ادامه‌داربودن پیشرفت ایران در تمام حوزه‌ها خصوصا دفاعی، در عین پسرفت قدرت‌های غربی خصوصا در حوزه‌ نظامی است.

وی بیان داشت: در وضعیتی که رژیم صهیونیستی در لبه پرتگاه قرار دارد تنها، اقدام غیرنظامی کشورهای منطقه می‌تواند سقوط این رژیم را رقم بزند. تحریم کالا، مسیرها، نفت و انرژی و قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی تنها راه نجات مردم مسلمان در غزه و جهان است.

حجت الاسلام غروی به جنگ غزه و سود صنایع نظامی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های نظامی رژیم‌ صهیونیستی همچنان افزایش سفارش سالانه بی‌سابقه‌ای دارند، این صادرات که طی ده سال دو برابر شده بود، طی سه سال ۵۰ درصد افزایش نشان داده است. دو عامل این رشد را توضیح می‌دهد: اول جنگ اوکراین، که باعث اتمام ذخایر تسلیحات کشورهای اروپایی و جایگزینی آن با تولیدات شرکت‌های رژیم شد. دومین موضوع قراردادهای عادی‌سازی که با کشورهای عربی امضا شد، بازار بزرگی را برای ۱۲۰ شرکت دفاعی رژیم صهیونیستی محیا کرده است.

وی ادامه داد: جنگ غزه، از روز اول، میدان آزمایشی را برای آخرین تولیدات نظامی رژیم غاصب صهیونیستی و ایالات‌متحده باز کرده است. این شرکت‌ها برای فروش تسلیحات خود باید «اثبات اثربخشی در میدان» (مبارزه اثبات‌شده) را به مشتریان خود ارائه کنند. برای این شرکت‌ها، خون‌های بی‌گناه ریخته‌شده فلسطینیان تنها تضمینی است که سلاح‌ها به درستی کار می‌کنند.

حجت الاسلام غروی تاکید کرد: با این همه تنها یک واقعیت در جهان وجود دارد و آن اینست که ستمدیدگان جهان تا زمان فروپاشی اسطوره شیطانی قدرت با هر مقیاس و هر کیفیت فنی که داشته باشد، در مقابل آن مقاومت و ایستادگی خواهند کرد.

وی افزود: دستاوردهای اقتصادی آغشته به خون آمریکایی‌ها، لقمه گلوگیر آنها شده و موجب خفگی ابرقدرت رو به افول جهان خواهد شد.

امام جمعه سلفچگان به روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین‌ اشاره کرد و گفت: هرچند ابعاد پیروزی مجاهدان غیرتمند فلسطینی در حماسه طوفان الاقصی به صورت کامل بیان نشده است؛ اما یکی از دستاوردهای بزرگ این نبرد تاریخی، شکوهمندی تجمع‌ها و راهپیمایی‌های مختلف در جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به عنوان یک بسیج جهانی علیه جنایات رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: مقاومت مردم غزه صحنه‌های اعجاب‌آوری را از بسیج مردم دنیا رقم زده و دستاوردی جهانی را به‌وجود آورده است که صهیونیست‌ها حتی فکر آن را هم نمی‌کردند. این جنگ، نه فقط جنگ فلسطین و اسرائیل، نه جنگ مقاومت و استکبار، نه جنگ کفر و اسلام، که جنگ شرافت انسانی و رذالت و خباثت شیطانی است.

حجت الاسلام غروی ابراز داشت: لشکرهای شیطان و دنیای کفر هر آنچه در اختیار دارد برای رژیم رذل و خبیث صهیونیستی با تمام قوا به میدان آورده، اما مردم غزه جز خدای متعال کسی را ندارند و این یعنی همه‌چیز دارند و انشاء الله خدای متعال چنان نصرتی نصیب رزمندگان مقاومت خواهد کرد که شیرینی آن تمام تلخی‌ها را از بین خواهد برد.

وی ادامه داد: برخلاف محاسبات و چشم ظاهربین بسیاری از ما، نصرت خدا نه معجّل و زودهنگام است، و نه مؤخّر و دیرهنگام! نصرت خدا به‌هنگام، به‌موقع و مؤثر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha