دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده

حوزه /حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: اگر در مسیر انقلاب اسلامی مساجد را فراموش کنیم بدانیم که بزرگ ترین ابزار تولید قدرت انقلاب اسلامی را کنار گذاشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امروز در همایش فعالان مسجد که با حضور فرمانده سپاه امام سجاد (ع) در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، انقلاب اسلامی ایران را مولود مسجد دانست و اظهار داشت: زادگاه انقلاب اسلامی ایران مسجد است. روزهای آغازین مبارزات انقلابی، مرکز ثقل تمام فعالیت‌ها و مبارزات مسجد بود.

وی، تداوم و استمرار انقلاب اسلامی را وابسته به مسجد دانست و عنوان کرد: اگر در مسیر انقلاب اسلامی مساجد را فراموش کنیم بدانیم که بزرگ ترین ابزار تولید قدرت انقلاب اسلامی را کنار گذاشته‌ایم چراکه امروزه قدرت انقلاب اسلامی از مسجد است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این نکته که هدفگذاری انقلاب اسلامی برای آینده کشور، تحقق تمدن نوین اسلامی است، تصریح کرد: مسجد در تحقق تمدن نوین اسلامی نقش اساسی ایفا می‌کند. متاسفانه تا کنون در جهان اسلام نتوانسته‌ایم هم‌افزایی ظرفیت‌های حوزه مسجد را انجام دهیم و در این زمینه موفق عمل نکرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ضمن تأکید بر اینکه تشریح کرد: امروز اگر در مساجد کارکردهای مسجد که در راستای اهداف عالی اسلام است مورد کم‌توجهی و بی‌توجهی قرار گیرد، تحقق تمدن نوین اسلامی با چالش روبرو می‌شود.

وی، با ذکر این نکته که در دوران پیامبر صلی الله علیه و آله مسجد در حوزه‌های قضایی ایفای نقش می‌کرد، مطرح کرد: امیرالمومنین(ع) در مسجد می‌نشستند و به امورات قضایی و جاری مردم می‌پرداختند؛ این امر نشان دهنده آن است که مسجد محور فعالیت‌های اسلامی و حکمرانی اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به کارکردهای مساجد، بیان کرد: مسجد دارای کارکردها و ظرفیت‌های بسیار زیادی است که به واسطه کم‌توجهی به این مسئله مقام معظم رهبری خودشان وارد میدان شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، امور مساجد جزو شئون ولی امر دانست و با اشاره به طرح ابلاغی مقام معظم رهبری، افزود: شبکه‌ای مقدس که از امام جماعت و امام مسجد آغاز می‌شود و به ولی فقیه متصل می‌شود برای ارتقاء کارکردهای مسجد ایجاد می‌شود و سازو کارهایی برای تحقق این امر در دستور کار است. امام مسجد نباید خود را تنها موظف به اقامه نماز بداند بلکه باید مسجد را به عنوان محور حکمرانی منطقه تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مسجد را اولین بنیان تشکیل حکومت اسلامی دانست و تصریح کرد: اولین مقر برای حضور پیامبر اسلام و حکمرانی اسلامی، مسجد بود و امور کشورداری را در مسجد انجام می‌دادند، به همین جهت نباید کارکردهای مسجد را فقط به اقامه نماز محدود دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، مسجد را پایگاه اسلام دانست و تشریح کرد: بر اساس دستور مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) به زودی شاهد سازماندهی نوین در مسجد اسلامی خواهیم بود تا زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی باشد و تمام فعالین مسجد و بسیجیان باید خود را برای آن آماده کنند.

انتهای پیام

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha