یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر سوگواره نگین شکسته

حوزه / عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه با تحلیل، تعمیق و تفکر، درس‌های زندگی حضرت زهرا(س) را استخراج و استنباط کرده و در اختیار بشریت قرار دهیم، گفت: وظیفه امروز جامعه اسلامی پیاده کردن این مطالب در زندگی سیاسی، فردی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله مهدی شب زنده دار، عضو فقهای شورای نگهبان شب گذشته در مراسم افتتاحیه سوگواره نگین شکسته پیرامون حضرت زهرا(س) در جمع اقشار مختلف مشهد، با بیان اینکه همه ما در برابر نشر منویات حضرت زهرا(س) مسئول هستیم، به وظایف مردم در مقابل ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: اجازه ندهیم ظلم‌هایی که در حق صدیقه طاهره(س) شد و آنچه بر او گذشت، فراموش شود.

وی افزود: باید با تشکیل مجالس، محافل و ابزار هنر که در اختیار داریم، نقل کننده ماجرای تلخی که در حق عزیزترین شخص در نزد پیامبر اکرم(ص) انجام شده باشیم تا این قضیه در تاریخ کمرنگ نشده و حفظ گردد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه با تحلیل، تعمیق و تفکر، درس‌های این واقعه را استخراج و استنباط کرده و در اختیار بشریت قرار دهیم، اضافه کرد: وظیفه امروز جامعه اسلامی پیاده کردن این مطالب در زندگی سیاسی، فردی و اجتماعی است.

وی در ادامه به اهمیت توسل و تمسک به ائمه اطهار(ع) به‌ویژه حضرت زهرا (س) اشاره کرد و ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم در آیه ۳۵ سوره مائده فرموده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» ای انسان‌ها اگر می‌خواهید به فلاح و رستگاری برسید، این نسخه سه عنصری را باید در زندگی خود پیاده کنید، تقوای الهی، مجاهدت در راه خدا و همچنین دست به دامان اولیای الهی زدن، امیرالمومنین حضرت علی(ع) در خصوص این آیه فرمودند که ما وسیله رسیدن به خدای متعال هستیم.

آیت الله شب زنده دار با اشاره به اهمیت توجه و الگو برداری از سیره ائمه اطهار (ع) در شکل گیری انقلاب اسلامی، به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: سید حسن نصرالله در مواجهه با رژیم غاصب اسرائیل گفت هرجا سختی بر ما وارد شد و در تنگنا قرار می‌گرفتیم، به وجود مقدس حضرت زهرا(س) متوسل ‌شدیم و امروز شاهد هستیم به واسطه همین توسل چگونه بر دشمن صهیونیستی پیروز شدند.

وی در ادامه به اهمیت بزرگداشت و محافل عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در بین شخصیت‌های انقلاب و نظامی به‌خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: امام خامنه‌ای در حاشیه یکی از مراسمات عزاداری حضرت زهرا(س)، در حسینیه امام خمینی(ره) در پاسخ به سوالی درخصوص حضورشان چند ساعت پیش و پس از آغاز مراسم روضه صدیقه طاهره (س)، فرمودند که توشه سال‌شان را از این مراسمات می‌گیرند، همه ما شاهد هستیم که این فرزند فاطمه(س) با توسل بر جده بزرگوارش، در این هیاهوی جهان، چگونه با صلابت، ایران اسلامی را رهبری می‌کنند.

آیت الله شب زنده دار تأکید کرد: مسئولان در هر جایگاهی، کمک کنند تا معارف فاطمی هرچه بیشتر در جامعه گسترش پیدا کند و با زبان هنر همان چیزی که دشمن ما از آن علیه اسلام و اهل بیت(ع) استفاده می‌کند را باید بتوانیم با برگزاری باشکوه و پر رونق‌تر چنین محافلی برگزار کنیم و به جنگ دشمن برویم.

گفتنی است سوگواره نگین شکسته، حکایت رنج‌ها و اتفاقات مهم تاریخی پس از رحلت پیامبراکرم (ص) و پیرامون شخصیت حضرت زهرا (س) تا ۲۶ آذرماه در رضاشهر مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha