شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی در مراسم اهداء نسخه چاپی مصحف مشهد رضوی توسط مؤسسه آل البیت «علیهم السلام»به این مرجع تقلید

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید همه در کنار اهل بیت «علیهم السلام» به قرآن تمسک بجوییم و خصوصاً حقایق قرآن را در بیان اهل بیت «علیهم السلام» معرفی نماییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی در مراسم اهداء نسخه چاپی مصحف مشهد رضوی توسط مؤسسه آل البیت «علیهم السلام»به این مرجع تقلید، مصحف شریف رضوی را بعنوان‌ یک سند ارزشمند در برابر بعضی از شبهات قرآنی دانستند.

معظم له ضمن تشکر از زحمات ارزشمند افرادی که در تجدید چاپ این اثر ارزنده و مصحف شریف گام برداشته‌اند خصوصاً موسسه آل البیت «علیهم السلام» فرمودند: این کار بسیار قابل تمجید است، ما باید همه در کنار اهل بیت «علیهم السلام» به قرآن تمسک بجوییم و خصوصاً حقایق قرآن را در بیان اهل بیت «علیهم السلام» معرفی نماییم.

این مرجع تقلید در ادامه افزودند: متأسفانه در طول تاریخ در مباحث تفسیری عامه در حق اهل بیت «علیهم السلام» جفا شد و در کتب خود مباحثی خلاف مطرح کرده اند که لازم است‌ در یک محیط علمی و استدلالی پاسخ دهیم و در پایان از خدمات حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در احیای تراث تشکر کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر کریمی نیا گزارش مبسوطی از سیر تحقیق بر روی این مصحف شریف بیان کرد.

شایان ذکر است مصحف مشهد رضوی کامل ترین و کهن ترین مجموعه دستنویس قرآن به خط حجازی از سده نخست هجری می باشد که در کتابخانه آستان قدس رضوی مشهد نگهداری می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha