یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/همکاری‌های علمی دانشکده علوم و معارف قرآنی با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ نشست مسئولین دانشگاه ادیان و مذاهب و مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به منظور بررسی ظرفیت‌های همکاری‌های علمی میان این دو نهاد در حوزه مباحث قرآنی به ویژه قرآن و شبهات برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد اصغری رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به معرفی فعالیت‌های در حال انجام این مرکز در جهت پاسخگویی به سوالات مخاطبین در حوزه‌های مختلف دینی اعم از قرآنی، حدیثی، اعتقادی و احکام پرداخت.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری با اشاره به فعالیت‌های قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت:توجه به قرآن و اهل بیت پیامبر اسلام(ص) و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهلبیت(علیهم السلام) در راس امور دانشگاه ادیان و مذاهب قرار دارد.

قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد؛ قرآن به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات بخش درهای رحمت و معنویت را به روی جهانیان گشوده است و اگر ما می‌بینیم در برخی کشورهای به اصطلاح متمدن به این کتاب آسمانی توهین می‌شود به جهت زنده بودن و تاثیرگذاری قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفرطیاری افزود؛ قرآن کتاب هدایت و رستگاری است که به همه نیازهای اساسی انسان که می‌خواهد پله‌های اخلاق و معنویت را بپیماید پاسخ داده است و مانیز به عنوان پیروان این کتاب مقدس باید به وظیفه خود در قبال قرآن عمل کنیم و جامعه خود را با فرهنگ و آموزه‌های قرآنی معطر سازیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین ملانوری رئیس دانشکده علوم و معارف قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن تشکر از میزبانی مسئولین مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، به برنامه‌ها و اهداف دانشکده علوم و معارف قرآنی در جهت همکاری‌ با مراکز و نهادهای متعدد قرآنی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت:دانشکده علوم و معارف قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب این آمادگی را دارد که به صورت مشترک با مرکز ملی پاسخگویی سئوالات دینی نشست‌های قرآنی متعددی در قالب‌های مختلف تخصصی و عمومی برگزار نماید.

در این نشست اعضای هیئت علمی دانشکده علوم و معارف قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب نیز با پیشنهاد طرحنامه قرآن و شبهات از برگزاری دوره‌های مشترک علمی کوتاه مدت استقبال کردند.

چند تن از اساتید دانشکده علوم و معارف علوم قرآنی با اشاره به به اساسی‌ترین محورهای موجود در طرحنامه قرآن و شبهات بیان داشتند: مهمترین محورهای موجود در این طرح بررسی مبادی و خاستگاه شبهات قرآنی ، گونه شناسی شبهات قرآنی، مبانی و روش شناسی پاسخگویی به شبهات قرآنی، شناسایی نهادهای شبهه افکن قرآنی و روش‌های آنها است.

در این نشست طرفین در خصوص رصد مهم‌ترین شبهات قرآنی و طرح آن در قالب موضوعات پایان نامه و مقالات علمی به دانشجویان رشته علوم قرآن،برگزاری جلسات تخصصی با حضور اساتید مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و دانشجویان جهت گونه شناسی شبهات قرآنی و پاسخگویی به صورت میدانی و برگزاری نشست‌های مشرک با همکاری اساتید مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی ، با حضور مخاطبان عام (کارمندان و خانواده ایشان) به تفاهم رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha