شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: رژیم صهیونیستی به پشتوانه شیطان بزرگ؛ آمریکا و استکبار جهانی انواع و اقسام جنایات را علیه مردم مظلوم غزه، زنان و کودکان بی دفاع آن انجام می‌دهد و سازمان های بین المللی سکوتی مرگبار پیش گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار دکتر کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال احمر کشور و هیات همراه، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا «سلام الله علیها»، خاطر نشان کردند: بالاترین نعمت ها، خدمت به مردم است.

ایشان با تجلیل از زحمات و تلاش های جمعیت هلال احمر کشور، فرمودند کار شما بسیار بسیار ارزشمند و در سطح بالایی است. سرعت عمل، کیفیت و کمیت خدمت رسانی شما به مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی و جنگ در سطح بسیار بالایی است که می تواند به عنوان الگویی جهانی مطرح باشد.
معظم له گفتند: در اسلام مطالب فراوانی پیرامون نحوه خدمت به مردم وجود دارد؛ در اصول کافی بیشترین باب ها مربوط به خدمت به مردم است و در آن انواع کمک ها شرح داده شده است.

این تقلید با اشاره به آموزه های دینی و همچنین فرهنگ غنی و ریشه دار ایرانیان در نوع‌دوستی و کمک رسانی به نیازمندان، بر لزوم اشاعه هرچه بیشتر این فرهنگ در میان جوانان و جوامع اسلامی تأکید نموده و خاطر نشان کردند: امام سجاد «علیه السلام» می فرمایند بالاترین عبادت برای مردم آن است که آنها را خوشحال کنید، مشکلات آنها را حل کنید و راه ترقی را به آنها نشان دهید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به وقایع و حوادث اخیر پیرامون غزه گفتند: رژیم صهیونیستی به پشتوانه شیطان بزرگ؛ آمریکا و استکبار جهانی انواع و اقسام جنایات را علیه مردم مظلوم غزه، زنان و کودکان بی دفاع آن انجام می دهد و سازمان های بین المللی سکوتی مرگبار پیش گرفته اند.

معظم له در ادامه افزودند: شدیدترین عداوت نسبت به وجود مبارک نبی مکرم اسلام«صلی الله علیه و آله طاهرین» از یهود بود. آنها قومی حیله گر و ظالمند که از هیچ جنایتی فروگذار نیستند. هم اکنون که در حال جابجایی اسرا هستند در پشت پرده مشغول توطئه و ادامه شهرک سازی های غیرقانونی خود هستند و برخلاف مفاد آتش بس با پرواز های شناسایی و نقض مکرر حریم هوایی غزه، آتش بس را نقض می کنند.

ایشان بیان کردند: امروز غزه، بوته آزمایش وجدان بشری است. کشورهای اسلامی می بایست با وحدت و یکپارچگی همچون ید واحده در برابر مشکلات، مصائب و دشمنان ظاهر شوند. کودکان، زنان و مردان غزه به کمک همه سازمان های امدادی احتیاج دارند. آنها با مشکلات عدیده ای از جمله نبود سوخت، برق، بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی، غذا و ... روبرو هستند که همت بالای کشورهای اسلامی را می طلبد. شما بعنوان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران باید در مجامع جهانی از حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع کنید و جنایات رژیم صهیونیستی را برای مردم جهان بازگو نمایید.

همچنین معظم له در ادامه رسیدگی به مناطق حادثه خیزی که از سیل و زلزله در کشور خودمان آسیب دیده اند را ضروری دانستند.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار دکتر کولیوند با بیان خدمات و اقدامات صورت گرفته در دوران تصدی ایشان به تشریح برنامه های این سازمان در جهت ارتقای هر چه بیشتر خدمت رسانی به جامعه پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha