شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
افروغ

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: شهید نادر مهدوی الگویی برجسته و بارز برای جوانان و نوجوانان امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالرحیم افروغ امروز در نشست اعضاء قرارگاه فرهنگی نسل نادر، اظهار داشت: جهاد در راه خدا و رسیدن به درجه رفیع شهادت، برترین و بهترین هدیه خداوند به انسان‌های وارسته‌ای است که با جان و دل و عاشقانه در این راه قدم برمی‌دارند.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی به‌واسطه جنگ تحمیلی شهیدان جوان و نوجوان زیادی را در سراسر کشور به چشم دیده که ترویج فرهنگ، ایثار، رشادت، ازخودگذشتگی، مقاومت و شهادت این رده سنی رسالتی همگانی است.

افروغ به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند، اگر شهید نادر مهدوی متعلّق به کمونیست‌ها بود، یک چگوارا از او درست می‌کردند اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر ویژگی‌های فردی، نکات بارز اجتماعی شهید نادر مهدوی الگویی برجسته برای جوانان و نوجوانان امروز جامعه است که باید با خواندن وصیت‌نامه شهید آن مولفه‌ها را سرلوحه زندگی قرار دهند.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت چندین سال از شهادت نادر مهدوی، کمتر به معرفی و شناسایی ابعاد زندگی این شهید پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر نسل نادر برنامه‌ای مناسب در این راستا و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: امروز مقاومت مردم غزه در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیست برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است که جوانان و نوجوانان فلسطین با ایستادگی و دفاع از وطن مادری انجام می‌دهند.

در ادامه کهن، جانشین جامعه فعالان مردمی جهاد و شهادت کشور، حیدری معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، راهب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حجت‌الاسلام آزور دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، شاهینی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی بوشهر، حجت‌الاسلام دهقانی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان و حجت‌الاسلام پارسایی، دهقانی، سیفی و ده‌پویه به عنوان اعضاء قرارگاه فرهنگی نسل نادر، در نشست امروز نظرات و پیشنهادات خود را در ارتباط با بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن نخستین جشنواره ملی شعر نسل نادر بیان کردند.

به گزارش حوزه، این هفتمین نشست اعضاء قرارگاه فرهنگی نسل نادر بود که با هدف اطلاع‌رسانی و تبلیغات مرحله اجرای جشنواره برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha