یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
زففیعی

حوزه / عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه، گفت: حضرت جعفر(ع) نمونه مبلّغ بین‌المللی و نمونه یک مبلّغ جهانی است، نمونه یک گفت‌وگوی تمدنی و نمونه یک گفت‌وگوی با ادیان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، دهمین پیش نشست همایش بین‌المللی حضرت جعفر بن ابیطالب (ع) با موضوع «شهادت حضرت جعفر بن ابیطالب در جنگ موته و تأثیر فقدان آن حضرت در حوادث سقیفه» روز گذشته در نمایندگی اصفهان برگزار شد.

در این نشست علمی، ابتدا دو مقاله از مقالات منتخب ارائه شده در همایش با موضوعات «مبانی قرآنی سیره حضرت جعفر ابن ابیطالب (ع) » توسط حجت الاسلام رضایی آدریانی و «الگوی ایثار و شهادت در سیره حضرت جعفر بن ابیطالب(ع)» ارائه شد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) در ابتدا به تشریح کلامی از آیت الله العظمی جوادی آملی در باب سیره حضرت زهرا (س) از کتاب "اسوه بشریت" پرداخت و در ادامه آماری از کتاب‌هایی که غیر مسلمانان در خصوص شخصیت حضرت زهرا (س) به قلم نگارش درآوردند را بیان کرد و از باب نمونه کتاب "فاطمه دختر پیامبر(ص) " از کریستوفر کلوهسی را تبیین کرد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه، در خصوص مجموعه تحقیقات، کتب، موسوعه‌ها و مقالات ارائه شده به همایش بین‌المللی حضرت جعفر بن ابیطالب(ع) گزارشی ارائه کرد و اظهار داشت: ۱۰ جلد کتاب در این باب جمع آوری شده که در روز همایش رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در باب شخصیت حضرت جعفر(ع) خاطرنشان کرد: ایشان یک نمونه مبلغ بین‌المللی و نمونه یک مبلّغ جهانی است، نمونه یک گفت‌وگوی تمدنی و نمونه یک گفت‌وگوی با ادیان است.

وی ویژگی مهم حضرت جعفر(ع) را، فرد محوری بودن، عنوان کرد و گفت: فرد محوری بسیار مهم است و یک فرد می‌تواند تأثیر شگرفی در حوادث بگذارد، مانند شخصیت حضرت امام خمینی (ره) که از قم انقلاب کردند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه در پایان به بیش از بیست روایت تفسیری در مورد شخصیت حضرت جعفر(ع) اشاره کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha