دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد نبوی

حوزه/ مدیر مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: قدرتی که امروز دشمنان در بُعد رسانه دارند را باید ناشی از کم کاری و بی‌تفاوتی خود ما در این بخش دانست، متاسفانه هنوز عده‌ای در داخل کشور و حتی جهان اسلام هستند که در بحث فضای مجازی یک بی‌تفاوتی خاص پیشه کرده‌اند که این ضربه بزرگی به مسلمین می‌زند.

حجت الاسلام سیدمحمد نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد سیطره امپراتوری رسانه‌ای خود بر جهان، اظهار داشت: امروز قدرت رسانه‌ای و فضای مجازی در دستان کسانی است که رسما دشمنی خود را با بشریت در عمل نشان می‌دهند.

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج، گفت: این قدرت رسانه‌ای در کنار قدرت نظامی و زور اسحله به یک اهرم فشار بر کشورهای مستقل تبدیل شده، تا جایی که در مسئله غزه و جنایاتی که صهیونیست‌ها علمیه مردم آن مرتکب شدند، امپراتوری رسانه‌ای غرب همانند یک اختاپوس اجازه نداد حقایق این نسل کشی به درستی منتشر شود که در این میان جای قاتل و مقتول رسما عوض شد.

این استاد حوزه علمیه کردستان یادآور شد: البته قدرتی که امروز دشمنان در بُعد رسانه دارند را باید ناشی از کم کاری و بی‌تفاوتی خود ما در این بخش دانست، متاسفانه هنوز عده‌ای در داخل کشور و حتی جهان اسلام هستند که در بحث فضای مجازی یک بی‌تفاوتی خاص پیشه کرده‌اند که این ضربه بزرگی به مسلمین می‌زند.

حجت الاسلام نبوی عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی مراکز و نهادهای آموزشی و علمی، آموزش و یاد دادن فضای مجازی برای مخاطبین و در کنار آن تربیت متخصصان در این امر مهم و استراتژیک می‌باشد.

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء(ص) سنندج گفت: بی‌گمان اگر بتوانیم که فضای مجازی را تا حدی که نیاز داریم مدیریت کنیم، در جنگی ترکیبی دشمن می‌توانیم دستاوردهای بسیار خوبی به‌دست بیاوریم و از سوی دیگر می‌توانیم بسیاری از حملات آنان را نیز خنثی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: می‌طلبد نگاه ما به فضای مجازی و سواد رسانه‌ای نگاهی از روی اجبار و نیاز باشد، نه انتخابی، امروز حیاتی‌ترین کار در بحث مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، ورود به صورت تخصصی و متعهدانه به فضای مجازی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha