یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امام جمعه سیراف

حوزه / حجت الاسلام عاشوری گفت: اقناع جامعه به قرار گرفتن کشور در این‌گونه جنگی است که ابزار آن رسانه، خبر و تحلیل است، همه باید باور کنیم در شرایط جنگی قرار گرفته‌ایم، جنگی ترکیبی که مقاومتی هوشمندانه و ترکیبی را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام صادق عاشوری امام جمعه سیراف در خطبه‌های نماز جمعه، گام اول برای رسیدن به حقیقتِ عبادات و عباداتِ حقیقی را شناخت خدا دانست و اظهار داشت: گام اول در عبادت، شناخت خدا است، یعنی از معبودی‌ که می‌خواهیم بپرستیم، شناخت صحیح داشته باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب، در جمع بسیجیان فرمودند «حرکت وحشیانه و بی‌رحمانه‌ای که رژیم صهیونیستی در جنایت علیه مردم غزه انجام داد، نه فقط آبروی خود بلکه آبروی آمریکا را هم برد، آبروی کشورهای معروف اروپایی را هم برد، بلکه آبروی تمدن و فرهنگ غرب را برد، فرهنگ و تمدن غرب، همان تمدنی است که وقتی با بمب فسفری پنج هزار کودک را شهید می‌کند، رئیس فلان کشور غربی می‌گوید اسرائیل دارد از خودش دفاع می‌کند، در این قضیه فرهنگ غرب بی‌آبرو شد".

امام جمعه بخش سیراف در ادامه با اشاره به ابعاد جنگ شناختی و اهداف آن، خاطرنشان کرد: در جنگ شناختی، اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه هدف قرار می‌گیرد، از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی و معنوی نظام که سال‌ها با نظام، همراه و همدل بوده‌اند، یکی از ویژگی‌های این جنگ است.

حجت الاسلام عاشوری به تشریح راه‌های مقابله با جنگ شناختی پرداخت و گفت: تلاش برای حل و رفع چالش‌های اقتصادی موجود در زندگی روزمره مردم، تلاش برای ارائه روایت دسته اول، سریع و به‌هنگام از رویدادهای کشور و وضع موجود، بازسازی ساختار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در کشور به‌منظور تقویت عملکرد هم‌افزا و جبهه‌ای و تقویت کارویژه پاسخگویی مسئولان، از جمله راه‌های مقابله با جنگ شناختی است.

وی یادآور شد: اقناع جامعه به قرار گرفتن کشور در این‌گونه جنگی است که ابزار آن رسانه، خبر و تحلیل است، همه باید باور کنیم در شرایط جنگی قرار گرفته‌ایم، جنگی ترکیبی که مقاومتی هوشمندانه و ترکیبی را می‌طلبد.

امام جمعه بخش سیراف با گرامیداشت یاد آیت الله سیدحسن مدرس و روز مجلس، اظهار کرد: مجلس انقلابی، نماینده انقلابی می‌خواهد و مهم‌ترین شرایط نماینده انقلابی عبارت است از اینکه متدین، کارآمد، دلسوز و شجاع باشد، اگر این چهار شرط در نماینده‌ای جمع شد، همان کاری را که شما آرزو و توقّع دارید، انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha