یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام بارانی

حوزه / حجت الاسلام بارانی وظیفه مهم و بزرگ مجلس را ریل گذاری حرکت اجرایی کشور دانست و گفت: مجلس حساس‌ترین و موثرترین نهاد قانونی کشور است، لذا اگر نماینده‌ای در تعارض با آرمان‌های اسلامی، انقلابی و ایرانی وارد شود و دوست و دشمن و مصالح ملی را نشناسد، بزرگترین خطر برای منافع ملت و آینده انقلاب خواهد بود.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه شهرستان رودان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه شهرستان، با گرامیداشت شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس، اظهار داشت: شهید مدرس با شجاعت الهام یافته از تقوای الهی زیر بار تهدید و تطمیع احدی نرفت و اجازه نداد خناسان روباه صفت او را فریب دهند و همین ویژگی ایشان را از باقی متمایز کرده است.

وی وظیفه مهم و بزرگ مجلس را ریل گذاری حرکت اجرایی کشور دانست و تصریح کرد: مجلس حساس‌ترین و موثرترین نهاد قانونی کشور است، لذا اگر نماینده‌ای در تعارض با آرمان‌های اسلامی، انقلابی و ایرانی وارد شود و دوست و دشمن و مصالح ملی را نشناسد، بزرگترین خطر برای منافع ملت و آینده انقلاب خواهد بود.

امام جمعه رودان با تأکید بر لزوم حضور نمایندگان انقلابی در مجلس تراز انقلاب، خاطرنشان کرد: نماینده مجلس تراز انقلاب باید صادق با مردم، دارای قوه بصیرت و بینش، شجاع، متقی، مردمی و اهل خدمت صادقانه به خلق و متخصص باشد، لذا ورود فردی به دور از این شاخصه‌ها قطعا آسیب‌زا و آفت برای نظام و ملت است.

حجت‌الاسلام بارانی با تبریک روز جهانی معلولین، آنرا فرصتی برای ارتقای سطح آگاهی عمومی درباره معلولین ارزیابی کرد و گفت: معلولین در زندگی شخصی، زیست شهروندی، مسائل مالی، تحصیل، اشتغال، ازدواج و ورزش مشکلاتی دارند که احترام و نگاه درست به مساله معلولیت می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند.

وی با اشاره به روز دانشجو، ۱۶ آذر را طلیعه استکبارستیزی دانشجویان مسلمان ایرانی معرفی کرد و یادآور شد: دانشجویان به دلیل سابقه خباثت و جنایت استکبار علیه ملت ایران همواره در پیشقراول مبارزه با آمریکا بوده‌اند و جنبش دانشجویی در حوادث مهمی مثل ۱۶ آذر و ورود نیکسون آمریکایی، مخالفت با کنسرسیوم نفتی، انقلاب سفید و لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی، کاپیتولاسیون و مخالفت با نفوذ اقتصادی آمریکا قبل از انقلاب در صف اول مبارزه با استکبار جهانی بوده‌اند.

امام جمعه رودان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام را ادامه مبارزات ضد آمریکایی دانشجویان قبل انقلاب دانست و عنوان کرد: اوج جریان دانشجویی را می‌توان در دوران دفاع مقدس، سازندگی و جهاد علمی مشاهده کرد، لذا با توجه به این عقبه دشمن به دنبال تحریف افکار و باورهای جوانان ایرانی و مشغول کردن آنها به کارهای سطحی و سخیف است، اما کورخوانده‌اند، به فضل الهی این توطئه نیز با بصیرت دانشجویان خنثی و آمریکایی‌ها بیش از گذشته از دانشجویان سیلی خواهد خورد.

حجت‌الاسلام بارانی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با بسیجیان، خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب، شهیدان سلیمانی، صیاد شیرازی، فخری زاده و کاظمی آشتیانی را قله‌های بسیج و نماد بسیجی تراز انقلاب معرفی کردند، لذا باید بررسی کنیم که این افراد چگونه فکر و زیست کردند که به این قله ناب رسیدند.

وی جنگ غزه را صحنه بی‌آبرویی آمریکا و فرهنگ منحط غربی و سازمان‌های بی‌خاصیت بین‌المللی معرفی کرد و گفت: به برکت هسته‌های مقاومتی که امام راحل پایه گذاری و رهبر معظم انقلاب آن را راهبری کردند، امروز تمام نقشه‌های آمریکا در منطقه خنثی و میدان‌داری جبهه مقاومت آشکار شده و جمع بندی همه اینها شکست قطعی سیاست‌های آمریکا و بی‌آبروی آنها در منطقه است و جهانیان نیز حقانیت گفتمان انقلاب و تناقضات فرهنگ غربی با شعارهایی چون حقوق بشر را مشاهده کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha