یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم گفت: دو قطبی‌های کاذب هیچ سودی به حال جامعه نداشته و ندارد، اما برخی‌ها دانسته و نادانسته آتش این تنور را داغ می‌کنند، دو قطبی‌سازی به دیگر بخش‌ها هم سرایت کرده و همه شعور جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه خداوند فرموده، هر کسی از خداوند بترسد، خداوند یک‌راه‌گشا برایش ایجاد کرده و یک روزی از راهی برایش می‌فرستد، اظهار داشت: خداوند برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده و خداوند خودش روزی‌رسان است.

وی با تأکید بر اینکه اگر تقوای الهی پیشه کنیم، خداوند روزی می‌رساند، گفت: مومن نباید در کمی روزی اخلاق پست داشته باشد و در مواقع زیادی روزی، خودش را گم کند.

امام جمعه تبریز به راه‌هایی برای افزایش روزی در روایات‌ها اشاره کرد و یادآور شد: گشاده‌خلقی، آسان‌گیری در امور، همیاری و مساعدت به برادران دینی و امانت‌داری از جمله کارهایی است که با رعایت آن روزی افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: وظیفه زیردست اطاعات از مافوق است ولی مافوق هم باید اخلاق را رعایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی در اعلام مناسبت‌های هفته به سالروز تثبیت قانون اساسی، سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی، روز معلولین، بیمه، حسابداری، جهانی هواپیمایی، روز دانشجو اشاره کرد.

وی با اشاره به هفت آذر، روز نیروی دریایی، اظهار کرد: هفت آذر روز افتخار و سربلندی ارتش جمهوری اسلامی است، در چنین روزی ناوچه پیکان با خلق حماسه بزرگ بیش از دو سوم پایانه دریایی رژیم بعثی را نابود کردند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: به‌مناسبت رشادت ارتش نیروی دریایی و دفاع از سواحل و دریاهای کشور، هفت آذر به روز نیروی دریایی نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، در یکی از دیدارهای خود با فرماندهان نیروی دریایی، به اهمیت سواحل مکران تاکید کردند و برای احیایی آن سفارشاتی به دولت هم داشتند، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی کارهای بزرگی در این سواحل انجام داده است.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: حضور فعال ایران در دریای مازندران موضوعی است که نباید نادیده بگیریم، چراکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تبدیل شدن به نیروی راهبردی یک راهبرد بزرگ پیش گرفته، که یکی از مصادیق آن حضور مدام ناوگروه در آب‌های دور دست بین‌الملل است و یا اعزام ناوگروه ۸۶ به دور زمین می‌باشد.

وی با تأکید بر توصیه‌های اکید رهبری مبنی بر توسعه دریامحور، ابراز کرد: امید است این سپیدپوش همگام با سایر نیروهای مسلح در این زمینه نیز موفق شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرفی گفت: نظرسنجی در یک دانشگاه معتبر آمریکا شده است که اکثریت ۵۱ درصدی آمریکا در بین رده سنی ۱۸ تا ۲۴ ساله بودند، همگی عملیات طوفان الاقصی را یک نتیجه موقت از سر ریز شدن صبر مردم فلسطین از ۷۵ سال اسارت دانسته‌اند، این نظرسنجی مورد توجه پژوهشکده‌های آینده آمریکا و جهان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این نظر سنجی با وجود لابی صهیونیست در آمریکا و سلطه بر در هر دو حزب، نشانگر این است که دیگر آمریکا قدرت دستکاری و مهندسی ذهنی نسل جدید این کشور در برابر بحران فلسطین را از دست داده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: پیروزی جبهه فلسطین در جنگ ترکیبی با دشمن صهیونیستی و مقاومت ترکیبی در برابر جنگ تمام عیار رژیم اشغالگر قدس، رمز موفقیت بوده است.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس نبرد اطلاعاتی و شناختی را باخته‌ است، گفت: طبق برخی نقل‌ها دو هزار سرباز اسرائیلی از کناره باختری فرار کردند چرا که توان ادامه جنگ را ندارند.

امام جمعه تبریز متذکر شد: علاج مساله فلسطین از نظر ایران و راهبرد رهبر معظم انقلاب به عنوان یک راهبرد متمدنانه و مردم سالارانه همه پرسی است که در آن همه مردم فلسطین تصمیم بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از تکالیف مهم و حیاتی ما حضور و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان رهبری است، تأکید کرد: مردم در نظام دینی سیاهی لشکر نیستند، بلکه صاحب رأی هستند و قدرت اراده خود را در بستر صندوق آرا نشان می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی بیان کرد: هر نهاد باید تکلیف بر عهده خود یعنی زمینه مشارکت مردم را فراهم کنند و همچنین مجامع نخبگان نیز باید در پی عوامل افزایش مشارکت کار کنند، البته یک بخش کار نیز متوجه دستگاه‌های اجرایی است که باید میزان عملکرد خود در بخش افزایش مشارکت بیشتر کنند.

وی گفت: هیچ عاملی در ایجاد علاقمندی در افزایش رضایت‌مندی نباید مغفول بماند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بسیجیان به مناسبت روز بسیج خدمت فرماندهی معظم کل قوا رفتند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در پایان سخنان‌شان توصیه‌ای به بسیج داشتند که یکی از توصیه‌ها جلوگیری از دو قطبی کردن جامعه است.

وی ادامه داد: در سخنرانی رهبر حکیم انقلاب این نقطه بسیار مهم بود که این جملات فقط به بسیجیان نیست و عمق بحث برای بیش از یک گروه خاص است.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، خاطرنشان کرد: دو قطبی‌های کاذب هیچ سودی به حال جامعه نداشته و ندارد، اما برخی‌ها دانسته و نادانسته آتش این تنور را داغ می‌کنند، دو قطبی‌سازی به دیگر بخش‌ها هم سرایت کرده و شعور جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ابراز کرد: فرمایش رهبری یک امر مولوی است و باید همه دلسوزان کشور از ایجاد دو قطبی‌های کاذب به شدت پرهیز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: مردم آذربایجان و قهرمان تبریز اینجا بار دیگر در آخرین روزهای هفته بسیج با رهبر معظم انقلاب بیعت کرده و می‌گوییم ما بسیجیان قهرمان توصیه‌های حضرتعالی را به مرحله عملیاتی خواهند رساند.

وی در ادامه با قدردانی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تداوم دیپلماسی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها، گفت: دو سفر به لبنان و قطر بعد از عملیات طوفان الاقصی توسط وزیر امور خارجه قطعا جای تشکر دارد که در سفر به لبنان دیدارها و گفت‌وگوهایی با رهبران مقاومت اعم سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی، نائب رئیس جنبش حماس و تعدادی از کادر رهبری سیاسی جنبش داشت ما نیز مراتب تشکر را از این دیپلماسی اعلام می‌داریم.

امام جمعه تبریز بیان کرد: همچنین از وزیر نیرو تشکر می‌کنم که در اعتراض به حضور مسئولان رژیم جنایتکار در کنفرانس بین المللی در امارات این کنفرانس را ترک کرد.

وی یادآور شد: امروز روز مجلس است و به مناسبت سالگرد آیت‌الله مدرس روز مجلس نامگذاری شده، همان‌طور که رهبر کبیر انقلاب فرمودند مجلس باید به تمام امور کشور نظارت داشته باشند، زیرا نمایندگان مجلس وکیل مردمی هستند که اسلام و کشور خود را می‌خواهند و باید به آن کسانی که شما را وکیل کرده‌اند، خدمت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: آیت‌الله مدرس کارهایی انجام داده و لذا نمایندگان ما باید این روز را گرامی بدارند، شهید مدرس روحانی مبارز و در کنار مردم‌اش بود.

وی افزود: آن چیزی که آیت‌الله مدرس را به این شهید بزرگ تاریخ تبدیل کرد، قناعت، شجاعت، صبر، دنبال علم رفتن و عدم وابستگی به دیگران بود.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم اظهار کرد: آیت‌الله مدرس تکیه‌گاه مردم بود و تحمل تلخی‌ها را نداشت، زیربار حرف سرمایه‌داران و پول پرستان و خواص نمی‌رفت و همیشه در حال مبارزه با سرمایه‌داران زالو صفت بود.

وی با بیان اینکه این هفته، هفته خاک است، یادآور شد: اهمیت خاک یکی از دغدغه‌های مردم است، رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص اهمیت خاک تأکید کردند و حتی آن را در بعضی‌ جاها مهم‌تر از آب دانستند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اگر بدانیم برای تشکیل یک سانتی‌متر خاک صد سال زمان لازم است حتما قدرش را بیشتر خواهیم دانست، زیرا در کشور ما با توجه به خشکسالی‌های اخیر و از دست رفتن حجم قابل توجه خاک کشاورزی در اثر سیل و سایر بحران‌ها و بحران دریاچه ارومیه و شور شدن اراضی کشور و فرونشست و افزایش اثرات گلخانه‌ای، بسیار به خاک احتیاج داریم.

وی بیان کرد: گیاهان و حیوانات برای تهیه غذا و سرپناه به خاک تکیه می‌کنند، خاک محل زندگی قارچ‌ها و موجودات ریز دیگر است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha