یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خطبه نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت و جایگاه مهم و ویژه و نماد اراده ملی و حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری هاست افزود: نماینده مجلس در تراز انقلاب اسلامی باید با الگو گیری از شهید مدرس در مقابل زیاده خواهی و زورگوئی بایستد و حامی و پیگیر منافع و مصالح عموم مردم و جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر دهدشت، به تشریح نکات مهم دیدار رهبر معظم انقلاب با بسیجیان پرداخت و با بیان این‌که بسیج از ابتدای انقلاب تاکنون پر از افتخارات متعدد در همه مباحث است، اظهار داشت: بسیج در کار فرهنگی، جبهه رزم، سلامت، بلایای طبیعی، میدان تبیین و پژوهش و بصیرت‌افزایی همواره موفق بوده است.

امام جمعه شهر دهدشت مسئله دو قطبی بودن را مهم‌ترین نکته سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان عنوان کرد و گفت: عده‌ای این مسئله را خوب تفسیر نمی‌کنند، کسانی که مبانی اسلام را قبول دارند در این دو قطبی جای نمی‌گیرند، اما کسانی که علیه دین کار می‌کنند لازم است به این دو قطبی توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه طوفان‌الاقصی آبروی آمریکا و تمدن غرب را برد، گفت: اروپا هم در این جریان ضرر کرد، حتی برخی کشورهای عضو ناتو، رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه رژیم صهیونیستی می‌خواهد با بمب‌های فسفری بر سر زنان و کودکان فلسطین آبرو بخرد، بیان کرد: این آبرو نیست، این دست و پا زدن است و موفق نخواهد شد، دنیا بیدار شده، همه ما حامی هستیم و جریان مقاومت سکوت نخواهد کرد و تا عقب‌نشینی رژیم غاصب، دست از حمایت غزه و فلسطین برنخواهیم داشت.

وی شهادت شهید مدرس که به روز مجلس نامگذاری شده را یادآور شد و ضمن تبریک به مجلس و نمایندگان، گفت: افتخار است که رهبر معظم انقلاب برای این مجلس کلمه انقلابی را عنوان کردند، البته حضرت آقا کلیت مجلس و تصمیمات مجلس را بیان کردند و ممکن است برخی نماینده‌ها خوب عمل نکنند که باید مراقب باشند.

وی با بیان اینکه این روزها عده‌ای تبلیغات انتخاباتی را رسما شروع کردند و پیشتاز در تبلیغات هستند، در توصیه‌ای به کاندیدای انتخاباتی یادآور شد: اجازه بدهید مردم امواتشان را دفن کنند، بعد شما حضور پیدا کنید، این‌ها خلاف قانون است، شأن و جایگاه مجلس را پایین نیاورید، به اسم فاطمیه و سبک زندگی و چنین مباحثی تبلیغ کردن خلاف قانون است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اظهار کرد: اینکه حضرت امام(ره) بارها اسم مدرس را می‌آوردند، به دلیل خصوصیت عمده ایشان بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و فریب‌گری در او اثر نمی‌کرد.

امام جمعه شهر دهدشت اظهار کرد: ضرر نماینده غیرانقلابی و ناصالح برای کشور جبران‌ناپذیر است، باید در انتخاب‌ها دقت کرد، مجلس شورای اسلامی نهاد حساس کشور است، مراقب باشیم به چه کسانی رأی می‌دهیم، اگر نماینده‌های وامدار سرکار بیاید باید قبل از ورودش به مجلس وام و نان قرض خود را پس بدهد، نماینده‌ وامدار به درد مجلس نمی‌خورد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در ادامه صحبت‌های خود وضعیت بازار و چندگانگی قیمت‌ها را یادآور شد و با بیان اینکه نظارتی نیست، خاطرنشان کرد: صبر مردم اندازه‌ای دارد، گرانی به گونه‌ای است مغازه‌های به هم چسپیده و اجناس با همان کیفیت، قیمت‌ها متفاوت است، چرا نظارت نیست؟ چرا در پنج قدمی قیمت‌ها متفاوت است.

وی با بیان این‌که ضعف نظارت عامل بی سامانی بازار است، ابراز کرد: کمبود کالا وجود ندارد، بازار قوم‌گرایی شده است، بازرسان بر نظارت سوار هستند و نظارت کاری نمی‌کند، نقش متولیان امر چیست؟ نظارت را رها کردند و جریمه‌ها هم دیگر کارساز نیست.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد: چرا اصناف و اتحادیه‌ها کاری نمی‌کنند؟ کار به جایی رسیده تره‌بار از سفره مردم حذف شده و در بازار، دفتر، مسجد، مدرسه و کوچه مردم همین حرف‌ها را بیان می‌کنند.

وی افزود: برخی اصناف و کسبه بی‌انصاف هستند، گران‌فروشی را می‌شود کنترل و مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر، بیان کرد: برخی در این استان تحت عنوان رسانه، جیره‌خوار و مواجب‌گیر خیلی‌ها شده‌اند.

وضعیت جاده ملی پاتاوه در حد یک جاده‌ی استاندارد بین استانی نیست

حجت الاسلام افشار امام جمعه چرام نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: جاده ملی پاتاوه به دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان ملی و استانی به طول ۱۳۶ کیلومتر در تیرماه گذشته افتتاح شد و در طول ده‌ها سال زحمات زیادی در این مسیر کوهستانی مثل تونل‌های متعدد کشیده شد.

حجت الاسلام افشار با بیان اینکه این جاده مسیر رفت و آمد بخش زیادی از مردم چرام و شهرستان‌های کهگیلویه است، تأکید کرد: ای کاش مشکلات جاده‌ای، تابلوها و علائم هشدار دهنده آن به‌طور کامل رفع می‌شد تا شاهد تصادفات کمتری در این محور باشیم، همچنین وضعیت تهویه هوای داخل تونل‌ها و روشنایی آن مناسب نیست و در حد یک جاده‌ی استاندارد بین استانی و حتی درون استانی نیز نیست.

وی تصریح کرد: کیفیت پایین آسفالت یا عدم زیر سازی مناسب در بخش‌هایی از جاده به طور کامل مشهود است.

زمینه شکل گیری مجلس قوی و کارآمد را فراهم نمایید

حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب هم با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت و جایگاه مهم و ویژه و نماد اراده ملی و حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری هاست، گفت: نماینده مجلس در تراز انقلاب اسلامی باید با الگو گیری از شهید مدرس در مقابل زیاده خواهی و زورگویی‌ها بایستد و حامی و پیگیر منافع و مصالح عموم مردم و جامعه باشد.

حجت الاسلام زارعی پور، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در آینده نزدیک در کشور، بیان کرد: تدین، کارآمدی، دلسوزی و شجاعت از خصوصیات یک نماینده انقلابی است که مردم باید با انتخاب چنین افرادی، زمینه شکل گیری مجلس قوی و کارآمد را فراهم نمایند.

امام جمعه سرفاریاب، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از مضامین دین مبین اسلام و در برگیرنده همه ابعاد زندگی مردم و جامعه دانست و یادآور شد: برای پیشرفت و آبادانی لازم است عموم مردم و مسئولان تابع قانون اساسی باشند.

وی با گرامی داشت ۱۶ آذر روز دانشجو، تحصیل، آگاهی، هوشیاری، دشمن شناسی، مشارکت و حضور فعال در برنامه‌های مختلف کشور را از ویژگی‌ها و خصوصیات دانشجوی جهادی و انقلابی عنوان کرد و گفت: هر کشور و جامعه‌ای که علم، فهم و محاسبه دقیق در همه شئون آن جاری باشد، قطعا وضعش بهتر خواهد بود.

امام جمعه سرفاریاب از طولانی شدن اجرای برخی طرح‌ها و معطلی بدون دلیل موجه برخی تصمیم گیری‌ها و اقدامات در بخش سرفاریاب، انتقاد کرد و خواستار معرفی مسئول نمایندگی ورزش و جوانان سرفاریاب و سر و سامان دادن به وضعیت ورزش در این منطقه شد.

نماینده مجلس باید در مقابل زورگویان داخلی و خارجی شجاعت کافی داشته باشد

حجت‌الاسلام‌سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: روز شهادت شهید مدرس را روز مجلس نام‌گذاری کرده‌اند و یاد و خاطره شهدای مجلس را گرامی می‌داریم، مسئله مهم اینکه مجلس شورای اسلامی حساس‌ترین و مؤثرترین نهادهای قانون‌گذاری کشور است و لذا انتخاب نماینده مجلس به‌همین عنوان بسیار مهم است.

امام‌جمعه شهر گچساران، با بیان اینکه نماینده مجلس باید وامدار کسی نباشد و خداوند را شاهد و ناظر بر رفتار و اعمال خود ببیند، اظهار کرد: اگر چنین نماینده‌ای با این نگاه وارد مجلس شد و در مواقع حساس به مردم جامعه و انقلاب کمک کرد، در واقع آن نماینده دلسوز مردم است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش با تأکید بر اینکه برخی‌ نمایندگان در دفاع از حق مردم شجاع نیستند، تصریح کرد: یک نماینده باید کارآمد، شجاع، متدین و در برابر زورگویان داخلی و خارجی نیز شجاعت داشته باشد و در مقابل فکرهای باطل قد علم کند.

وی شهید مدرس را شجاع، کارآمد و دلسوز مردم توصیف کرد و یادآور شد: باید از امثال مدرس‌ها برای ورود به مجلس حمایت و آنها را انتخاب کرد، چراکه بصیرت و بینش بالای سیاسی داشت، هم استکبارستیز بود و هم روحیه خدمت گذاری به مردم را داشت.

امام جمعه گچساران ادامه داد: امروز نیاز است مسیر شهید مدرس‌ها و نگاه شهید مدرس‌ها به مجلس راه پیدا کند.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: مناسب‌سازی اماکن عمومی و اداری برای تردد معلولان ضروری است، اگرچه باید به هنرمندان و نخبگان ورزشی این قشر نیز توجه ویژه‌ای شود و لذا شایسته است دغدغه‌ای این قشر توسط مسئولین مرتفع شود.

وی افزود: ۱۶ آذرماه به‌عنوان روز دانشجو نام‌گذاری شده که یاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامی می‌داریمف این روز یادآور بصیرت جمعی از دانشجویان در دوران پهلوی است که برای مبارزه با آمریکای جنایت‌کار و خاندان منحوس پهلوی در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: دانشجویان به‌عنوان انسان‌های آگاه، فهیم و بصیر در تاریخ کشورمان نقش مفید و ارزنده‌ای را ایفا کرده‌اند و قبل از انقلاب اسلامی هم در قضایای مختلف ورود کردند و در دوران بعد از انقلاب هم دانشجویان بودند که در مبارزه با فتنه‌های داخلی در خط مقدم حضور داشتند و در کنار دیگر اقشار مردم کشورمان پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی بودند و امروز نیز مجاهدت‌های دانشجویان در خودکفایی کشور نقش مؤثر دارد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش ادامه داد: دانشجویان باید مراقب باشند که دشمن از وجود آن‌ها برای مقاصد پلیدشان بهره‌برداری نکند، چرا که دشمن با جنگ شناختی اعتقادات و باورهای مردم جامعه را مورد هدف قرار داده و می‌خواهد مردم را از مسیر تدین دور کند و امید را از مردم سلب کند.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: در مرحله بعد نیز دشمن به دنبال تضعیف اراده مردم است تا شعار ما می‌توانیم را کمرنگ و بی‌رنگ کند، دشمن می‌خواهد اعتماد مردم را از ولایت‌فقیه سلب کند که راه خنثی‌سازی فتنه دشمن نیز تزریق امید به جامعه و جهاد تبیین و همچنین رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال مردم است.

وی با اشاره به، به‌کارگیری نیرو در پتروشیمی گچساران، تصریح کرد: هر هفته تذکر می‌دهیم و هر هفته نیز به مردم قول می‌دهند که سایت ثبت‌نام پتروشیمی گچساران بازخواهد شد، اما چنین اتفاقی نمی‌افتد، مگر متولیان امر در پتروشیمی با چند بند این را بسته‌اند که باز نمی‌شود!؟ با چه وسیله‌ای بسته‌شده است، سایت ثبت‌نام را بازکنید و کار را بر مردم سخت نکنید و بگذارید این آرامشی که وجود دارد بیشتر شود و مردم به آرامش برسند، اگرچه برخی وقت‌ها تعلل در کاری موجبات نگرانی مردم را فراهم می‌کند و بنده نیز مجدداً از مسئولان می‌خواهم هر چه زودتر تکلیف این مسئله مشخص شود.

همه باور کنیم در شرایط جنگی ترکیبی قرار گرفته‌ایم

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سوق، اظهار کرد: در جنگ شناختی اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه هدف قرار می‌گیرد.

وی گفت: از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی و معنوی نظام که سال‌ها با نظام، همراه و همدل بوده‌اند، یکی از ویژگی‌های این جنگ است، برای این منظور دشمن با مستندسازی‌های پیچیده و حیله‌های رسانه‌ای زیرساخت‌های فکری و مذهبی نظام را زیر سؤال برده و اعتقادات گذشته مخاطبان را با تردید روبه‌رو می‌کند.

وی گفت: اول تلاش برای حل و رفع چالش‌های اقتصادی موجود در زندگی روزمره مردم و دوم تلاش برای ارائه روایت دسته اول، سریع و به‌نگام از رویدادهای کشور و وضع موجود و سوم بازسازی ساختار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در کشور به‌منظور تقویت عملکرد هم‌افزا و جبهه‌ای است.

امام جمعه شهر سوق افزود: چهارم، تقویت کار ویژه پاسخگویی مسئولان و پنجم، اقناع جامعه به قرار گرفتن کشور در این‌گونه جنگی است که ابزار آن رسانه خبر و تحلیل است، همه باید باور کنیم در شرایط جنگی قرار گرفته‌ایم، جنگی ترکیبی که مقاومتی هوشمندانه و ترکیبی را می‌طلبد.

وی یادآور شد: سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس شورای اسلامی ۱۰ آذر را تبریک می‌گوییم، امام خامنه‌ای می‌فرمایند، مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و مرعوب‌کردن‌ها و تطمیع‌کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملّت را محاسبه کند و دنبال آن برود.

حجت الاسلام کیانی اصل تصریح کرد: حضرت امام(ره) بارها اسم «مدرّس» را می‌آوردند، مگر خصوصیت مدرّس چه بود؟ از شهید مدرّس عالم‌تر هم داشتیم، اما خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگری در او اثر نمی‌کرد، همان وقتی که علی‌الظاهر فضا را بر ضد ایشان آن‌ چنان متشنج کرده بودند که علیه‌اش شعار می‌دادند، شهید مدرس ایستاد و حرف خودش را زد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شرایط نماینده عبارت است از اینکه متدین و با تقوی، کارآمد و متخصص، دلسوز و شجاع باشد، در باب انتخاب نماینده نباید مبحث قومیت یا جناح مد نظر قرار داده شود، باید شایسته سالاری را مد نظر قرار دهیم اگر توجه به قومیت یا جناح باشد وضعیت تغییر نمی‌کند، اگر این شرایط در نماینده‌ای جمع شد، همان کاری را که شما آرزو و توقّع دارید، انجام خواهد داد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha