دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از روسای دانشگاه های اندونزی با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اقدام علمی، آسیب‌شناسی و نکته‌سنجی علمی باید متناسب با فریضه امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: باید ابراز و احساس هم‌بستگی با مردم مظلوم فلسطین داشته باشیم و برای نابودی رژیم اسرائیل دعا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر، افضل فضائل است، مطرح کرد: زمینه‌سازی، پشتیبانی و فعال کردن ظرفیت امر به معروف ارزش خاصی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز با امواج ضد فرمان‌های الهی مواجه هستیم، عنوان کرد: دشمن تمرکز ویژه‌ای در این عرصه دارد و فعالیت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر دشوار شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمانی تلاش برای امر به معروف و نهی از منکر با گسترش گفتمان انقلاب اسلامی ارزشمند است، خاطرنشان کرد: چهارمین ارزش نیز تلاش برای امر به معروف و نهی از منکر در شهر قم که شهر اهل بیت(ع) نام‌ دارد، است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه این ارزش‌ها باید برای آمران به معروف نیز تبیین شود، تصریح کرد: اقدام علمی، آسیب‌شناسی و نکته‌سنجی علمی باید متناسب با فریضه امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هر اقدامی که علمی باشد، ارتقا پیدا کرده و اثرگذار خواهد بود، یادآور شد: مطالعات اجتماعی، موردی و معطوف به مقام عمل، اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه رویکرد علمی سنجیده و مطابق با موازین دینی اهمیت دارد، ابراز کرد: متاسفانه در عرصه این رویکرد تلاش و هزینه نمی‌شود.

وی با تأکید بر هماهنگی و هم‌بستگی نیروها در میدان عمل، بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید میان نیروهای مختلف و متعدد آمر به معروف، شبکه‌سازی ایجاد کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه کادرسازی و نیروسازی برای سپاه امر به معروف و نهی از منکر واجب است، اظهار کرد: امر به معروف نیازمند سپاه ویژه‌ای است که این عملیات را به پیش ببرد.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری به ویژه از مسئولان اقدام درستی است، مطرح کرد: باید این مطالبه‌گری و گروه‌های فعال مردمی در مطالبه‌گری ساماندهی شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ارتباط ستاد با حوزه در نقاط متعددی است، عنوان کرد: در حوزه ستادهای راهبری متعددی وجود دارند که ارتباط بسیاری با موضوع امر به معروف و نهی از منکر دارند.

وی با بیان اینکه طرح‌های مختلف حوزوی نیز امکان همکاری دارند، تصریح کرد: مدارس و مراکز حوزه نیز به طور ویژه می‌توانند پای کار امر به معروف و نهی از منکر باشند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را برای نسل جوان دلپذیر کنیم، خاطرنشان کرد: برای این اقدام باید مطالعه داشته باشیم و به دنبال روش‌های جذاب باشیم.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین گرجی با اشاره به تشکیل شورای امر به معروف در تمام ادارات و دستگاه‌ها، اظهار کرد: در گذشته نیز در برخی از ادارات این شورا را داشتند، ولی اقدامی انجام نمی‌شد که در دوره جدید توانستیم آن‌ها را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه در ۵۸ مسجد فعال، شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل دادیم، مطرح کرد: ۲۶ اتحادیه نیز شورای امر به معروف را تشکیل داده و در سامانه ثبت شده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ کافی‌شاپ بدون مجوز در قم فعالیت دارند، عنوان کرد: مقابله با این کافی‌شاپ‌ها در دستورکار اصلی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در پنج هیأت مذهبی شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل دادیم، خاطرنشان کرد: همچنین این شورا را در برخی از بقاع متبرکه نیز شکل داده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی با اشاره به اینکه در دو شهرستان جدید استان نیز درحال راه‌اندازی دفتر ستاد هستیم، تصریح کرد: همچنین در مراکز بخش‌ها نیز احکامی را صادر کرده‌ایم ولی همچنان در عرصه عملیاتی اقدامی نکردیم.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در معرفی نماینده در مراکز بخش‌ها داریم، عدم توانایی حمایت مالی از نماینده امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه بیش از ۳۰ پرونده در عرصه حمایت از آمران به معروف پیگیری کرده‌ایم، یادآور شد: متأسفانه حمایت‌های لازم از ستاد صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha