دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حزب رفاه ملی افغانستان

حوزه/ حزب رفاه ملی افغانستان درباره کشتار اخیر در شهر هرات بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حزب رفاه ملی افغانستان درباره کشتار و شهادت عده‌ای از علما و شهروندان شهر هرات بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: مسئولیت حفظ جان و امنیت شهروندان بر عهده حاکمان فعلی افغانستان است و از آن جایی که تا کنون در قبال چنین کشتارهای هدفمند نسبت به شیعیان و هزاره‌ها با بی‌تفاوتی برخورد نموده‌اند، مردم ما حق دارند نسبت به نیت آنها با شک و تردید برخورد کنند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر تیر کین از آستین پلید جنایتکاران و قساوت پیشگان بیرون آمد و سینه‌های مالامال از ایمان و عشق به اهل بیت(ع) در منطقه جبرئیل هرات را نشانه گرفت و هرات باستان سرزمین عرفان و ادب و شعر از خون علما و مؤمنین رنگین گردید.

ماشین کشتار هدفمند گروه‌های تروریستی در این اواخر به تحرک بیشتر افتاده، هفته پیش نیز سه تن از علماء در شهرک المهدی جبرئیل هرات مورد حمله تروریستی قرار گرفت و امروز نیز یک جمعه خونین دیگر در تاریخ وطن و مردم ما توسط ددمنشان و تروریست‌های مزدور و خون آشام رقم خورد.

حزب رفاه ملی افغانستان حمله تروریستی هفته پیش که منجر به شهادت دو تن از علماء اهل تشیع کشور گردید و همچنین حمله تروریستی جمعه امروز ۱۰ قوس ۱۴۰۲ را که منجر به شهادت ۶ تن از علماء و زنان و ۵ تن زخمی گردید به شدت محکوم می‌نماید و از مجامع بین‌الملی و شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهد نسبت به این نسل‌کشی و تصفیه قومی و مذهبی در افغانستان بی‌تفاوت نباشند.

حزب رفاه ملی افغانستان معتقد است مسئولیت حفظ جان و امنیت شهروندان بدون درنظر گرفتن فاکتور قوم، زبان و مذهب بر عهده حاکمان فعلی افغانستان است و از آن جایی که تا کنون در قبال چنین کشتارهای هدفمند نسبت به شیعیان و هزاره‌ها در قندهار، بغلان، تخار، هرات، کابل و مزارشریف، حکومت طالبان با بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی برخورد نموده، مردم ما حق دارد نسبت به نیت طالبان مشکوک باشد و طالبان را مسئول بداند و حکومت سرپرست طالبان در این زمینه باید وضاحت [توضیح] بدهد.

حزب رفاه ملی افغانستان

شایان ذکر است که روز جمعه ۱۰ آذر افراد مسلح ناشناس در منطقه جبرئیل هرات چند نفر از شهروندان از جمله دو روحانی شیعه را کشتند. در پی این حادثه مردم هرات با حمل جنازه تیرباران‌شدگان در منطقه جبرئیل، به کشتار هزاره‌ها اعتراض کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha