دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان مازندران گفت: جنگ امروز، جنگ ذهنی است، شما طلاب در جنگ لایک‌ها، در خط مقدم باشید و باید در آن سهیم شوید، امروز بزرگ‌ترین جنگ فکری در شبکه‌های اجتماعی و در فضای مجازی در حال شکل‌گیری است، شما باید در آن نقش داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، میثم معافی روز گذشته در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خواهران مازندران، اظهار داشت: مسئولیت بسیار سنگینی متوجه شما طلاب است، سعی کنید مسائل را بنویسید، کسانی که در دستانشان قلم و کاغذ باشد موفق‌تر از انسان‌های دیگر هستند، چون شما قرار است برای مردم صحبت کنید و مسائل را برای آن‌ها تبیین کنید.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمن، اظهار کرد: سال‌ها است پروژه‌ای به‌نام آخرالزنان در جریان است، دشمن امروز پروژه زن، زندگی، آزادی را نیاورده، بلکه از قرن‌ها پیش پروژه آخرالزنان را کلید زده، یعنی زنانی که در آخرالزمان هستند، پروژه بهشت زیر پای مادران نیست نیز خیلی وقت است کلید خورده، بنابراین مسئولیت شما هم در مقام یک زن و هم در مقام یک طلبه بسیار سنگین است، کار شما امروز جهاد تبیین است و اگر قرار است شما برای ظهور امام زمان(عج) کار کنید باید جهادگر تبیین باشید.

معافی خاطرنشان کرد: مغز استخوان ظهور، ظهور فکری و ذهنی است، فقر ما فقر فکری و مهارتی است، مهارت شعبات مختلفی دارد، در حقیقت امروز دنیا تشنه‌ معارف است و شما به‌عنوان جهادگر و امدادگر باید امدادگر ذهن و فکر بشر در هرکجای دنیا باشید، بزرگ‌ترین خسارت در طوفان الاقصی، طوفان فکری و ذهنی بشر بود، چراکه سونامی در تغییر در وضعیت افکار عمومی جهان ایجاد شد، در تورنتو کانادا، ونکوور و لندن، روز قدس برگزار شد.

وی تأکید کرد: مقاومت یک جسم و یک روح دارد، جسم مقاومت انصارالله، حزب‌الله، حشد الشعبی است، این‌ها جسم مقاومت هستند، اما روح آن چیزی است که در دنیا در حال شکل‌گیری است، ۲۴ میلیارد انسان هشتگ فلسطین آزاد را زدند و در شبکه‌های اجتماعی ۴ میلیارد انسان کنش و واکنش اجتماعی نشان دادند، این‌ها روح مقاومت است که به میدان آمده.

مدیر کل کمیته امداد امام عنوان کرد: جنگ امروز، جنگ ذهنی است، شما طلاب در جنگ لایک‌ها، در خط مقدم باشید و باید در آن سهیم شوید، امروز بزرگ‌ترین جنگ فکری در شبکه‌های اجتماعی و در فضای مجازی در حال شکل‌گیری است، شما باید در آن نقش داشته باشید.

وی تصریح کرد: در جنگ لایک‌ها، افکار عمومی به سمت یک‌سری گزاره‌های مقدس مانند مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم جهت پیدا کرد، اگر تمام احادیث و روایات امام حسین(ع) را جمع کنیم به جمله هیهات من ذله می‌رسیم، حضرت فرمودند، مثل من با مثل یزید معامله ندارد الی یوم القیامة، حضرت زینب(س) نیز در روز عاشورا فرمودند، ما رأیت الا جمیلا؛ در حقیقت این اهمیت مقابله با ظلم و ایستادگی در برابر ظالم را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در قرآن واژه‌ای به‌نام امت واحده داریم، اما این به این مفهوم نیست که امام ظهور کنند همه را مسلمان می‌کنند، بلکه نمونه کوچک آن را در اربعین می‌بینیم، در سایه اسلام، همه انسان‌ها مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و به‌هم احترام می‌گذارند، همان‌طورکه امروز در زندان‌های حماس دیدیم که چطور با اسرای صهیونیستی رفتار کردند، اما به عکس اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی زجر می‌کشند، به همین دلیل امروز قرآن را خریداری کرده و قرائت می‌کنند.

وی بیان کرد: خرید قرآن در دنیا افزایش یافته، مردم این صحنه را می‌بینند و متوجه می‌شوند اسلام خوب و عادلانه با زندانی و اسیر برخورد می‌کند و از طرفی در برابر ظلم مقاومت دارد، در حقیقت این دین است که این مطالب را آموزش می‌دهد که در زندگی خود این‌طور رفتار کنید.

وی تصریح کرد: این همان مغز و استخوان ظهور است که فکری و ذهنی است، ظهور ذهنی شکل بگیرد، ظهور ظاهری هم شکل خواهد گرفت، باید ذهن بشر آباد باشد، مقام معظم رهبری در این راستا فرمودند، جهاد تبیین بهترین کمکی است که امروز به فلسطین و امام زمان می‌توانیم داشته باشیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha