یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: الگوسازی ظرفیت‌های مردمی می‌تواند در تحقق شعار «نشر خوبی‌ها» مؤثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام شریف تبار امروز در نشستی در راستای ایجاد زمینه‌های همکاری و برنامه ریزی مستمر و نزدیک‌تر بین دو دستگاه تبلیغات اسلامی و صدا و سیما که در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار شد، اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی آمادگی ایجاد زمینه‌های بیشتر همکاری با استفاده از ظرفیت‌های مردمی را دارد.

وی افزود: فصل جدید ارتباطات و تعاملات بین این دو سازمان، خوب بوده و با توجه به شعار«نشر خوبی‌ها» که امسال توسط سازمان تبلیغات اسلامی نامگذاری و در استان‌ها در حال اجرا است، الگوسازی ظرفیت‌های مردمی می‌تواند در تحقق این شعار موثر واقع شود.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره امیدآفرینی، خاطرنشان کرد: نشرخوبی‌ها در راستای امیدآفرینی است و ظرفیت‌های مردمی از جمله مساجد، هیئات مذهبی، کانون های فرهنگی و تبلیغی، موسسات و مراکز قرآنی و مجموعه‌های بانوانی در سطح استان، سرمایه‌های اجتماعی مردمی هستند که در میدان‌های مختلف توانستند این شعار را محقق سازند و همچنان این نهضت ادامه دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به مجامع بانوان و تبلیغی که در راستای تقویت پیوندهای اجتماعی فعال هستند اشاره کرد و گفت: فرصت فاطمیه با تکیه بر خط محتوایی معجزه مادری و همچنین شعار مادرم مظلومه بود و یاور مظلوم‌ها، به دنبال تبیین گفتمان الگوی سوم زن مسلمان است که در واقع بیانگر شعار نه شرقی و نه غربی است و اینکه زنان نه در حاشیه بلکه در میدان، پشتیبان حقیقی خانواده، نقش همسری و مادری و همچنین عرصه‌های اجتماعی و سیاسی اثر گذار هستند.

حجت الاسلام شریف تبار به برخی از عناوین فعالیت‌های سازمان تبلیغات اشاره کرد و یادآور شد: مهرواره بانور با هدف شناسایی فعالیت‌های بانوانی موثر در سطح محلات و مناطق مختلف شهری و روستایی، با رویکرد امیدآفرینی و نشر خوبی‌ها با ثبت بیش از ۲۲۰۰ مسئله در استان، نشان از اهمیت نقش بانوان و میزان اثرفعالیت آنان دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

هادی ابراهیمی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران هم با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های دینی و قرآنی در کم شدن آسیب‌ها و ایجاد ظرفیت‌های رسانه‌ای از اهداف صدا و سیما به شمار می‌آید و در این مسیر همکاری بین این دو دستگاه نسبت به قبل بیشتر خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های حوزه بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و رویکرد جدید سازمان به این مسئله، بر برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی مستمر تأکید کرد.

انتهای خبر ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha