سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اراک

حوزه/طلبه موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک از پایان نامه خود با عنوان « تناسب عذاب اقوام با گناهان آنان از منظر قرآن و روایات با تأکید بر دیدگاه علامه طباطبایی» دفاع کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ،صبح امروز خانم اعظم اسکندری طلبه موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک از پایان نامه خود با عنوان « تناسب عذاب اقوام با گناهان آنان از منظر قرآن و روایات با تاکید بر دیدگاه علامه طباطبایی» با داوری داور حجت الاسلام علی احمد ناصح و با راهنمایی حجت الاسلام محمد ابوطالبی دفاع کرد .

اسکندری در دفاع از پایان نامه خود گفت: تناسب عذاب اقوام با گناهان آنان از موضوعات پر چالش در مباحث تفسیری است. این پژوهش با روش تحلیلی _ توصیفی به بررسی این موضوع از منظر قرآن و روایات با تأکید بر دیدگاه «علامه طباطبایی» و همچنین به بررسی عذاب برخی اقوام از جمله قوم لوط و هود و ثمود پرداخته است.

وی افزود: از ویژگی های برجسته این پژوهش، تناسب بین گناه افراد و عذاب الهی از دیدگاه علامه طباطبایی می باشد و در این راستا موضوع «خلود اهل نار و عذاب ابدی» یکی از بحث های مهم و پیچیده ای است که سبب طرح پرسش هایی گردیده است؛ از جمله چگونگی سازگاری عذاب ابدی با لطف و رحمت بی پایان الهی بر بندگان و یا چگونگی تناسب عذاب ابدی با گناهان محدود انسان.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سمیرا دارچین IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    احسنت بسیار عالی...باعث افتخار شهر و کشورشان هستند