پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 1123137
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
نشست فاطمی

حوزه/ یک کارشناس دینی، گفت: یکی از اذکاری که برای مسلمانان و شیعیان به یادگار مانده که با تمسک به آن، ابواب رحمت و برکت به روی شان باز می‌شود، ذکر مشهور به تسبیحات حضرت زهرا(س) است که هم چنین در عاقبت به خیری فرزندان نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به‌مناسبت ایام فاطمیه ظهر امروز نشست تخصصی فاطمی با حضور حجت الاسلام زهره‌ای در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) آشتیان برگزار شد.

حجت الاسلام زهره‌ای در ابتدا این نشست اظهار داشت: باید نسبت به جایگاه ولایت و هدف انبیاء شناخت و نگاه عمیق داشته باشیم و بتوانیم به خوبی آن را در بین مردم جامعه انتقال دهیم.

وی گفت: اگر نمی‌توانیم افراد والای جامعه را متحول کنیم، با متحول کردن افراد معمولی در جامعه و حتی افراد خانواده خود تأثیرگذار باشیم، همانطور که حضرت زهرا(س) جنگ نکرد و شمشیر نزد، اما با شوهرداری و تربیت فرزند تأثیر زیادی در ولایت و جامعه داشت.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر زنان جامعه همانند حضرت زهرا(س)، محیط خانواده و خانه را گرم نگه دارند، مطمئنا در عاقبت به خیری فرزندانشان کمک بزرگی کرده‌اند.

حجت الاسلام زهره‌ای، با اشاره به خاصیت تسبیحات حضرت زهرا(س)، یادآور شد: یکی از اذکاری که برای مسلمانان و شیعیان به یادگار مانده که با تمسک به آن، ابواب رحمت و برکت به روی شان باز می‌شود، ذکر مشهور به تسبیحات حضرت زهرا(س) است که هم چنین در عاقبت به خیری فرزندان نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، تسبیحات حضرت زهرا(س) بنابر شواهد روایی و تاریخی در بعضی موارد بر بیماری‌های جسمی نیز مؤثّر بوده و باعث درمان بیماری گوش شده است.

حجت الاسلام زهره‌ای به حدیثی از امام باقر(ع) اشاره کرد که می‌فرمایند: «هر کس تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) را به جا آورد و پس از آن استغفار کند، مورد مغفرت قرار می‌گیرد و آن تسبیح به زبان صد تا است و در میزان و اعمال، هزار ثواب دارد و شیطان را دور کرده و خدای رحمان را خشنود و راضی می‌نماید.

ثواب تسبیحات حضرت زهرا (س)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha