شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهدا

حوزه / استاندار تهران گفت: کنگره ملی بیست‌وچهار هزار شهید پایتخت تلاش می‌کند با اقدامات فرهنگی و هنری در ترویج فرهنگ شهادت بکوشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست خبری کنگره ملی بیست‌وچهار هزار شهید پایتخت امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۲ در استانداری تهران برگزار شد.

در این جلسه، علیرضا فخاری استاندار تهران، سردار حسن حسن‌زاده دبیر کل این کنگره و مصطفی زیبایی‌نژاد رئیس کمیته فرهنگی شهرداری تهران حضور داشتند.

در آغاز این نشست فخاری اظهار داشت: این کنگره تلاش می‌کند با اقدامات فرهنگی و هنری در ترویج فرهنگ شهادت بکوشد، تلاش ما این است که حضور خانواده شهدا را به صورت کاملا پررنگ در کنگره داشته باشیم و برای همین هر اقدامی لازم است برای حضور آنها انجام خواهیم داد.

وی افزود: شهدا مهمترین عامل برای وحدت ملی هستند که خود عامل قدرت برای کشور است، شهدا نه متعلق به یک جریان و نگاه خاص که متعلق به همه مردم هستند.

در بخش دیگری از مراسم سردار حسن‌زاده بیان کرد: این کنگره کار خود را از سال ۱۴۰۰ آغاز کرد و از ۲۸ کارگروه تشکیل شده است، هدف از برگزاری کنگره ترویج هر چه بیشتر فرهنگ و مکتب شهدا است.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای پایتخت در ۴ مرحله برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اولین قسمت به بحث اطلاع‌رسانی مربوط می‌شود که از امروز این بخش فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: گام دوم کنگره از ۲۰ دی تا ۳۰ دی آغاز خواهد شد و در این بخش در تمام کمیته‌ها و نهادهای فرهنگی شاهد فضاسازی فرهنگی و هوشمند خواهیم بود، مرحله سوم اجرای فعالیت‌های ۱۰ روز اجلاسیه است که از ۲ بهمن تا ۱۲ بهمن خواهد بود، در این مقطع یک مشارکت همگانی را انتظار داریم و در مرحله چهارم فعالیت نیز تمام کمیته‌ها اوج گیری خواهد داشت و شکل تخصصی به خود خواهد گرفت که این مرحله نیز از ۱۲ بهمن آغاز می‌شود.

زیبایی‌نژاد رئیس کمیته فرهنگی شهرداری تهران هم اظهار کرد: در حوزه فضای شهری در ۱۰ روز نخست، جملات شهدا تزئین‌بخش خیابان‌ها خواهد شد، همچنین محل‌های ترور و بمبگذاری تبدیل به مکانی برای بازدید مردم می‌شود تا بار دیگر سیرت نفاق منافقان بیشتر نمایان شود.

زیبایی‌نژاد تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدای منطقه یکی دیگر از اقدامات این کنگره است که با تدبیر سپاه حضرت محمد رسول(ص) به صورت منطقه‌ای در تهران برگزار می‌شود.

در انتهای این مراسم از تمبر ۲۴ هزار شهید پایتخت رونمایی شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha