یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1123106
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: کتاب «قصه‌ی مهتاب» با روایت بانوی مبارز سیده خدیجه مستعدی توسط نشر هاجر به چاپ رسید و به زودی با حضور نماینده ولی فقیه، مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران و مسئولین نهادها و ارگان‌های استانی رونمایی خواهد شد.

فاطمه اردشیری معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از دیدار جمعی از کارکنان حوزه خواهران استان با سیده خدیجه مستعدی، بانوی مبارز انقلاب و مادر شهید فرید صمدایی خبر داد و اظهار کرد: از آنجایی‌که زنان نیمی از جامعه هستند، اما تأثیرگذاری آنان تمام جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه، علاوه بر تربیت فرزندان و روحیه بخشی به همسران برای حضور در میدان جنگ، خود نیز حضوری پررنگ و فعال داشتند.

وی ادامه داد: ایشان در زمان مبارزه با رژیم طاغوت توسط همسرشان با انقلابیون آشنا شدند و بعد از مدتی شروع به مبارزه علنی کرد و بارها توسط ساواک و سایر نیروهای امنیتی شاه دستگیر و تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفت.

اردشیری خاطرنشان کرد: معروف‌ترین شکنجه‌گر ساواک او را به سختی شکنجه داد و فرزندان دوقلوی او را داخل شکمش کشت؛ او در دفاع از انقلاب از پای ننشست و تا پیروزی نهایی به مبارزات خود ادامه داد.

وی اظهار کرد: فرزند اول او، فرید صمدایی در جنگ تحمیلی در سال ۵۹ به شهادت رسید؛ او به همراه همسرش در چندین دوره برای کمک به رزمندگان عازم جبهه‌ها شد و دو فرزند دیگر آن‌ها، بارها مجروح شدند و تا پای شهادت پیش رفتند.

اردشیری افزود: در اواخر جنگ او و همسرش خانه‌شان را فروختند و صرف کمک به جبهه‌ها کردند و اینک در سن ۸۰ سالگی در خانه‌ای استیجاری در شهرستان ساری زندگی می‌کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: کتاب «قصه‌ی مهتاب» با روایت بانوی مبارز سیده خدیجه مستعدی توسط نشر هاجر به چاپ رسید و به زودی با حضور نماینده ولی فقیه، مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران و مسئولین نهادها و ارگان‌های استانی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha