یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور

حوزه/ دوره آموزشی کارگاهی گفت و گوی دینی در عرصه بین الملل در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دوره آموزشی کارگاهی گفت و گوی دینی در عرصه بین الملل با همکاری دفتر ادیان و مذاهب و مجتمع آموزشی پژوهشی بین الملل حوزه های علمیه، مرکز گفت و گوی ادیان و فرهنگ ها، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه الزهراء (س)، حوزه علمیه خواهران، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و دانشگاه ادیان و مذاهب در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار گردید.

در این دوره که طی پنج هفته و با هدف تربیت نیروی متخصص در زمینه گفت و گوی دینی در عرصه بین الملل در حال برگزار است، ۵۰ نفر از خواهران و برادران طلبه زبان دان شرکت دارند و در موضوعاتی همچون چالش های گفت و گوی دینی، سیاست ها و راهبردها، طیف های مختلف فرهنگی و دینی فعال در بین الملل، تاریخ و چشم انداز گفت و گوی دینی و ... از اساتید این دوره بهره مند خواهند شد.

اولین نشست از این دوره با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد.

این استاد حوزه و دانشگاه پس از تعریف گفت و گو و دیالوگ دینی، مبانی دینی آن را بیان کرده و افزود: «یک بحث مبنایی این است ما چرا باید با یک غیر مسلمان گفتگو کنیم؟ جواب این است که یک منطق قرآنی دارد؛ «قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَی کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا ...»، قرآن کریم امر می کند بر پایه اصول مشترک با هم صحبت کنید!

وی پس از بیان تاریخچه مختصری از قوم یهود و مسیحیان، برخی از مختصات اعتقادی و فرهنگی مسیحیت را تشریح کرده و در ادامه به برخی از چالش ها و آسیب شناسی های گفت و گوی دینی با مذاهب مختلف، دین مسیحیت و ادیان شرقی نظیر هندوئیسم پرداخت.

در انتهای جلسه، وی به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha