سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
افتتاحیه همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خواهران خوزستان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان خوزستان در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه به بیان هشت توصیه برای آنان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام محمدمهدی طاهر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان خوزستان امروز در افتتاحیه همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود در مشهد اظهار کرد: حضور این طلاب در مدارس علمیه خواهران استان را تبریک عرض می‌کنم.

وی در بیان هشت توصیه به طلاب جدیدالورود، گفت: طلبه حتما باید با قرآن انس داشته باشد. روزانه قرائت ۵۰ آیه قرآن را مدنظر داشته باشد.

وی ادامه داد: از بین آیاتی، آیه ای که بیشتر بر دل انسان نشسته در طول روز بیشتر به آن تامل کند. این انس با قران، روحیه معنوی عالی را برای انسان ایجاد می‌کند. کنار انس با قرآن، انسان اهل اشک می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان خوزستان "مطالعه نهج البلاغه و صحیفه سجادیه" و "مطالعه روزانه یک صفحه از رساله عملیه" را از دیگر توصیه های لازم برای طلاب معرفی کرد و افزود: در ایام مناسبت های دینی، مقید باشیم‌ و به کتب تاریخی مراجعه کنیم و نسبت به مناسبت آن امام معصوم(ع) شناخت داشته باشیم.

وی با اشاره به "مطالعه و مباحثه" به عنوان دیگر اقدامات لازم برای طلاب، ادامه داد: اگر طلبه قبل از کلاس پیش مطالعه نداشته باشد و بعداز آن مباحثه نداشته باشد، نمی‌تواند یادگیری قابل قبولی داشته باشد.

حجت الاسلام طاهر خاطرنشان کرد: "احترام به استاد"، "اطلاع از اخبار روز ایران و دنیا و پیگیری بیانات رهبر معظم انقلاب" و "ارتباطات اجتماعی طلبه در محیط پیرامونی خود و حضور کنشگر فعال در مسائل مختلف" از دیگر توصیه های طلبگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha