دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ صفی الدین اردبیلی

حوزه/ سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اردبیل، از اجرای پروژه مرمتی و حفاظتی۱۴ صندوق‌ نفیس قبور موجود در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اردبیل، امروز در جمع خبرنگاران از اجرای پروژه مرمتی و حفاظتی صندوق‌های نفیس قبور موجود در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی خبر داد و اظهار داشت: این پروژه در راستای حفاظت پیشگیرانه روی ۱۴ صندوق چوبی نفیس و توسط متخصصان اداره کل میراث فرهنگی استان انجام خواهد شد.

دباغ، با اشاره به اهمیت و ارزش این آثار تاریخی، گفت: صندوق‌های چوبی قبور در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی از نفیس‌ترین آثار این مجموعه هستند که با تزئینات خاتم کاری و معرق کاری چوب و عاج، از شاخص‌ترین و نفیس‌ترین آثار موجود به شمار می‌روند.

وی با اشاره به لزوم اجرای عملیات حفاظتی و پیشگیرانه روی آثار نفیس موجود در این مجموعه، خاطرنشان کرد: طی این پروژه مرمتی، عملیات مستندنگاری، پاکسازی، آفت زدایی، تثبیت و استحکام بخشی صندوق‌های نفیس مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی نیز انجام می‌شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha