دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قز وین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: شهادت آرزوی انبیاء، دعای همه امامان و درخواست همه فرهیختگان عالم بوده است، چرا که انسان با شهادت ماندگار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید مدافع حرم، شهید الیاس چگینی، که در معراج شهدا برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در آیه ۱۱۱ سوره توبه می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَی بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ».

وی ادامه داد: یعنی در حقیقت ‌خدا از مؤمنان جان و مالشان را به بهای اینکه بهشت برای آنان باشد خریده است، همان کسانی که در راه خدا می‌جنگند و می‌کشند و کشته می‌شوند این به عنوان وعده حقی در تورات و انجیل و قرآن بر عهده اوست و چه کسی از خدا به عهد خویش وفادارتر است، پس به این معامله‌ای که با او کرده‌اید شادمان باشید و این همان کامیابی بزرگ است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال وعده داده اگر مؤمنینی شایستگی و لیاقت داشته باشند، خدای متعال خریدار جان و مال آن‌ها خواهد بود، امروز دختر این شهید بزرگوار با بیانی بسیار زیبا نشان داد که نتوانسته‌اند دست، پا، سر و اعضای پدرشان را زیارت کنند، این برای این است که خدا جان این شهید عزیز را خریداری کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: شهادت مسئله‌ای است که انبیای الهی و امامان معصوم به دنبال آن بوده‌اند، ما هم هر چقدر معرفتمان افزایش پیدا کند و جایگاه شهید و شهادت را بشناسیم، آرزویمان شهادت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) قسم یاد کرده و می‌فرماید سوگند به آن کسی که جان من در قبضه قدرت اوست، من خیلی دوست داشتم در راه خدا به شهادت برسم، بعد از اینکه به شهادت رسیدم دوباره به این دنیا بر می‌گشتم و مجدداً به شهادت می‌رسیدم، باز هم به دنیا بر می‌گشتم و به شهادت می‌رسیدم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: این یعنی آنقدر شهادت شهد شیرینی در ذائقه رسول خدا(ص) بوده که می‌خواسته‌اند چندین بار در راه خدا به شهادت برسند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) در نامه‌ای به مالک اشتر فرمودند من همیشه از خدا درخواست می‌کنم هم برای من و هم برای تو عاقبت سعادت و شهادت را در نظر بگیرد.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) نیز در بیانی درباره شهادت فرمودند آن چیزی که باعث می‌شود من شوق داشته باشم به جدم رسول خدا(ص)، پدرم امیرالمؤمنین(ع)، برادرم امام حسن(ع) و مادرم حضرت زهرا(س) بپیوندم، این شوق مانند اشتیاق یعقوب(ع) نسبت به یوسف(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: یعقوب(ع) چقدر دلش می‌خواست فرزندش یوسف (ع) را ببیند؟ آنقدر در این دوری گریه کرد که چشمانش نابینا شد، امام حسین(ع) هم می‌فرماید من هم چنین اشتیاقی دارم به اینکه به جدم و خانواده‌ام بپیوندم.

نمانیده ولی فقیه در استان قزوین افزود: حضرت سپس فرمودند گویا می‌بینم گرگ‌های بیابان در سرزمینی بین نواویس و کربلا بدنم را پاره پاره می‌کنند، این شهیدی که اکنون ما به زیارت او مشرف شده‌ایم نیز بدنش قطعه قطعه است.

وی عنوان کرد: ابن‌زیاد امام سجاد(ع) را تهدید می‌کرد و می‌گفت من همان طور که پدرت، عمویت و کسانت را به شهادت رساندم، تو را هم به شهادت می‌رسانم، اما امام سجاد (ع) فرمودند آیا تو مرا به کشته شدن تهدید می‌کنی؟ آیا نمی‌فهمی عادت ما شهادت در راه خداست و ما کرامت، سربلندی، سرافرازی و سعادت خودمان را در شهادت در راه خدا می‌بینیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اکنون نیز ملت‌های مسلمان، مردم غزه، لبنان، ایران، سوریه، عراق، یمن و همه بلاد اسلامی به آمریکا و صهیونیست‌ها می‌گویند شما ما را از شهادت می‌ترسانید؟ این درس مکتب امام سجاد(ع) است که می‌گوییم ای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، آیا نمی‌فهمید که مجاهدان مقاومت اسلامی را به قتل تهدید می‌کنید، در حالی که سعادت ما شهادت در راه خداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: یزید تصور می‌کرد پیروز شده و برای این پیروزیِ خیالی، مجلسی برپا کرده بود، اما حضرت زینب(س) مجلس پیروزی یزید را تبدیل به مجلس شورش علیه یزید کرد، آدم‌هایی که به دعوت یزید به این مجلس آمده بودند، علیه او از این مجلس خارج شدند.

وی تأکید کرد: خواهران گرانقدر ما که برای تشییع برادر دینی خود به این مجلس آمده‌اند، باید پیرو راه حضرت زینب(س) باشند، حضرت زینب(س) در این مجلس شکر و سپاس خدا را کرد و فرمود خدایا تو ابتدای راه ما را به سعادت و مغفرت رقم زدی و پایان کار ما را نیز به شهادت و رحمت وصل کردی.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: اگر ما نسبت به جایگاه شهید و شهادت معرفت پیدا کنیم، آرزوی زن، مرد، پیر و جوان ما شهادت خواهد بود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند، خدایا من التماس می‌کنم و از تو می‌خواهم مرگ مرا شهادت در راه خودت قرار دهی، زیر پرچم پیغمبرت و زیر پرچم اسلام باشم.

وی بیان کرد: ما هنوز فراموش نکرده‌ایم طنین حماسی امام(ره) را که فرمودند تا بانگ لااله الاالله و محمدرسول الله در تمامی جهان طنین انداز نشود، مبارزه نیز وجود دارد و هر جا که مبارزه هست، ما نیز هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید، من می‌خواهم زیر پرچم لااله الاالله، زیر پرچم رسول اکرم(ص)، زیر پرچم امیرالمؤمنین(ع) و زیر پرچم حمایت از مستضعفان و محرومین به شهادت برسم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدنی عنوان کرد: مردم سوریه در زمان حیات این شهید بزرگوار تحت بی‌رحمانه‌ترین رفتارهای وحشیانه غربی‌های مستکبر، یعنی آمریکا و صهیونیست‌ها بودند، الحمدلله بساط‌ این وحشی‌ها در آن منطقه جمع شد، اکنون همه آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی متمرکز شده‌اند و سرزمین اشغالی تبدیل به نمایشگاه تمدن غرب شده، این کودکانی که به شهادت می‌رسند، این اطفالی که یتیم می‌شوند، این خانه‌ها و ساختمان‌هایی که به ویرانه تبدیل می‌شوند، این کشتار جمعی، این قساوت و بی‌رحمی، همه این‌ها به معنای تمدن غربی است.

وی بیان کرد: امروز ما به این موضوع نیاز داشتیم تا تمدن غرب را تماشا کنیم و همه غرب‌زده‌های دنیا بفهمند غربی که به آن دل بسته‌اند مانند گرگ وحشی است و حتی هزاران بار وحشی‌تر از هر حیوان درنده و گرگی است، تمدن آن‌ها اینچنین است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: تمدن آن چیزی است که امیرالمؤمنین (ع) آورد، تمدن آن چیزی بود که حضرت زهرا(س) آن همه در قنوت نماز شب دعا کرد، در نهایت امام حسن(ع) از آن حضرت پرسید مادر جان، شما برای همه دعا کردید اما برای خودمان دعا نکردید، دلیلش چه بود؟ حضرت پاسخ دادند الجار ثمّ الدار، یعنی ابتدا باید برای همسایگان دعا کنیم و سپس برای خود دعا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: شهید الیاس چگینی آمد که در حقیقت بگوید من باید در سوریه هم امنیت ایجاد کنم، اگر ایشان اکنون اینجا سرپا بود و دست و پایی برای او مانده بود، یقین داریم آرزو داشت به کمک یتیمان غزه برود و به کمک مقاومت اسلامی بشتابد، البته اکنون روح این شهید بزرگوار همین کار را می‌کند.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) در بیان دیگری در دعای عهد دعا کردند که از انصار حضرت مهدی (عج) باشند و در پیشگاه آن حضرت شربت شهادت بنوشند، همان شربت شهادتی که نصیب شهید الیاس چگینی، همه مدافعان حرم، همه شهدای بزرگوار دفاع مقدس و همه شهدای بزرگوار دفاع از امنیت شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: مردم ما یادشان نرفته که چقدر عزیزان ما از همین جا به جبهه اعزام شدند و مردم آن‌ها را بدرقه کردند و پس از مدتی پیکر مطهر آن‌ها بر دستان همین مردم تشییع شد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: شهادت آرزوی انبیاء، دعای همه امامان و درخواست همه فرهیختگان عالم بوده است، چرا که انسان با شهادت ماندگار می‌شود، تا زمانی که دست حضرت ابوالفضل(ع) مورد اصابت قرار نگرفته بود این قبیل رجزها از آن حضرت شنیده نمی‌شد، اما به محض اینکه دستشان قطع شد، فریاد زدند به خدا سوگند اگر دست راست مرا هم قطع کنید من تا قیامت حامی دین خواهم بود.

وی عنوان کرد: ممکن است بگوییم حضرت ابوالفضل(ع) در چند قدمی شهادت بود، چگونه سوگند یاد می‌کرد که تا ابد حامی دین باشد؟ پاسخ این است که اگر دست حضرت ابوالفضل(ع) قطع نمی‌شد و در راه خدا به شهادت نمی‌رسید، با مرگ تمام می‌شد اما وقتی دستشان قطع شد خدا معامله را با آن حضرت آغاز کرد، چرا که مطابق آیه ۱۱۱ سوره توبه که در ابتدا عرض شد، خداوند فرموده من خریدار جان و مال مؤمنین هستم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: همین که دست حضرت ابوالفضل(ع) قطع شد، معلوم شد خدا معامله را با آن حضرت شروع کرده، این دست تا زمانی که در بدن حضرت ابوالفضل (ع) و در بدن شهید الیاس چگینی بود، دست حضرت ابوالفضل (ع) و دست شهید الیاس چگینی بود اما زمانی که خدا این دست را خریداری کرد، تبدیل به یدالله شد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر شهید چگینی به‌صورت عادی از دنیا می‌رفت، این دست هم با او می‌رفت اما وقتی خداوند این دست را خریداری کرد، وقتی خداوند دست ابوالفضل (ع) را خریداری کرد، وقتی پروردگار دست شهدا را خریداری کرد، این دست دیگر از بین نمی‌رود، چرا که آن چیزی که نزد خداست، پایدار است.

وی تأکید کرد: خداوند در آیه ۹۶ سوره نحل می‌فرماید «مَا عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ»، یعنی آنچه پیش شماست تمام می‌شود و آنچه پیش خداست پایدار است، هر چیزی را که خدا خریداری کرد ماندگار خواهد بود، بنابراین جا دارد که حضرت ابوالفضل (ع) در لحظات پایانی سوگند یاد کند که به خدا قسم تا ابد حامی دین خواهم بود، چرا که دست من دست قدرت خدا شده و تا قیامت حامی دین خدا می‌مانم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: شهید چگینی، شهدای انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از سلامت، دفاع از امنیت و همه کسانی که جان خود را در راه خدا می‌گذارند، همه این شهدا خدایی شده‌اند، این‌ها پشتیبان انقلاب ما هستند، بزرگ‌ترین قدرت دنیا این‌ها هستند، این‌ها هستند که در مقابل قدرت‌های شیطانی مقاومت می‌کنند، این‌ها از پای در نمی‌آیند، بلکه دشمنان دین خدا را از پای در می‌آورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: خداوند در آیه ۳۰ سوره فصلت می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ»، یعنی (در حقیقت کسانی که گفتند پروردگار ما خداست‌ سپس ایستادگی کردند فرشتگان بر آنان فرود می‌آیند و می‌گویند هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتی که وعده یافته بودید شاد باشید).

وی اظهار کرد: مصداق امروز این آیه شریفه، مقاومت فلسطین و غزه است، مجاهدانی که امروز با روحیه‌ای مانند روحیه شهید چگینی در غزه مقاومت می‌کنند، یقیناً همین‌ها این جرثومه خبیث، غده سرطانی و نمایشگاه همه پلیدی‌ها و خباثت‌های آمریکایی، استکباری، صهیونیستی را از پای در خواهند آورد و ان‌شاءالله به زودی شاهد بزرگ‌ترین پیروزی برای مسلمانان و مستضعفان در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، عراق و در همه بلاد عالم خواهیم بود.

وی عنوان کرد: بنده شهادت این عزیز گرانقدر را خدمت والده مکرمه ایشان که زینب‌وار شهادت فرزندش را شاهد بوده، خدمت فرزندان گرامی ایشان، خانواده ایشان و همه کسانی که دلسوخته مظلومیت این شهید عزیز بودند، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم، ان‌شاءالله همه ما در حفظ ارزش‌های عفاف و حجاب و حفظ جوانمردی، صداقت، انسانیت، روحیه پاسداری و نگهبانی از ارزش‌های انقلاب اسلامی پای‌کار شهید الیاس چگینی‌ها باشیم و ادامه‌دهنده راه این شهید بزرگوار تحت هدایت‌های رهبر حکیم انقلاب باشیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha