پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
نقد و بررسی کتاب

حوزه/نشست پژوهشی نقد و بررسی کتاب" کشتی پهلو گرفته" نوشته سید مهدی شجاعی در مدرسه فاطمة المعصومه دلیجان برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست پژوهشی نقد و بررسی کتاب" کشتی پهلو گرفته" نوشته سید مهدی شجاعی با حضور حجت الاسلام سید سامعی رئیس اداره تبلیغات اسلامی دلیجان در مدرسه فاطمة المعصومه (س) این شهرستان برگزار شد .

این نشست که با مشارکت مدرسه علمیه فاطمة المعصومه (س)، اداره کتابخانه های شهرستان و اداره تبلیغات اسلامی دلیجان برگزار شده بود، ابتدا بخش هایی از این کتاب توسط طلاب ارائه گردید.

در ادامه طلاب و حجت الاسلام سید سامعی در این نشست به نقد و بررسی کتاب پرداختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلیجان اظهار داشت: از جمله ویژگی های بارز و شاخص این کتاب ادبی بودن آن است و علی رغم این که موضوع کتاب مذهبی می باشد اما نویسنده با قلمی ادبی به زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پرداخته است .

وی گفت: نویسنده در این کتاب به قضایایی همچون غصب خلافت و فدک و اتفاقاتی که منجر به شهادت حضرت فاطمه (س ) است اشاره کرده و به همین جهت ادبی بودن بعنوان یک کتاب تاریخی قابل استناد نیست.

سامعی تصریح کرد: شناخت نگاه نویسنده کتاب جهت نقد و بررسی آن کتاب اهمیت ویژه ای دارد که در این کتاب به جهت ادبی بودن و احساسی بودن دیدگاه و قلم نویسنده، گاهی دچار غلیان احساسات و در برخی موارد دچار غلو شده است.

وی با اشاره به این که بازی با کلمات و تشبیهات بصورت دل نشینی در این کتاب صورت گرفته است گفت: همین بیان احساسی، در تلطیف احساسات خواننده نقش بسزایی دارد و خود یک روضه و مرثیه کامل است.

نقد و بررسی کتاب" کشتی پهلو گرفته"  در دلیجان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha