دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آئین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان برتر قرآن، عترت و نماز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آشنا کردن و مأنوس کردن نوجوانان و جوانان با آموزه‌های دینی، قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نقش مهم و موثری در تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی و کم اثر کردن ترفندهای دشمنان دارد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی آیین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان برتر قرآنی، عترت و نماز شهرستان بویراحمد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را موجب تحکیم بنیان خانواده دانست و اظهار داشت: آشنا کردن و مأنوس کردن نوجوانان و جوانان با آموزه‌های دینی، قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نقش مهم و موثری در تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی و کم اثر کردن ترفندهای دشمنان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی یکی از رسالت‌های مهم مسئولان و سازمان‌های فرهنگی به‌ویژه آموزش و پرورش و حوزه علمیه را آشنا کردن افراد با علوم قرآنی و گسترش فعالیت‌های دینی و ترویج فرهنگ قرآنی برشمرد و گفت: شناسایی آموزه‌های قرآنی و تشویق نسل جوان به فعالیت‌های قرآنی و حمایت و نظارت بر برنامه‌های دینی و قرآنی در مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نقش مهم و اثرگزاری بر سعادت و سلامت جامعه دارد.

وی با بیان اینکه توجه و عمل کردن به تعالیم و آموزه‌های قرآنی و دستورات دینی نقش مهمی در سلامت اخلاقی و اجتماعی جامعه دارد، گفت: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است.

اجرای برنامه‌های قرآنی و تقویت مبانی دینی و اعتقادی، راهکاری مناسب برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمنان و هدف قرار گرفتن نسل‌های نوجوان و جوان ایران اسلامی با توجه به حجم گسترده برنامه‌های شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای و فضاهای مجازی برای به انحراف کشاندن آنان، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی و تقویت مبانی دینی و اعتقادی مردم در جامعه راهکار مناسب برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن است.

وی با بیان اینکه آشنایی و انس گرفتن با مفاهیم و ارزش‌های قرآنی در زندگی نقش مهمی در توانمندسازی و مصونیت نوجوانان و جوانان از آسیب‌ها و خطرات اجتماعی دارد، یادآور شد: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به قرآن می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

حسنعلی عزت خواه با تشریح مهمترین برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز از ۱۱ تا ۱۷ آذرماه، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس و تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان قرآنی از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha