چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری ایام فاطمیه در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: بر اساس روایتی از امام علی علیه السلام باید در راه خدا با دست،زبان و قلبمان جهاد کنیم و حضرت زهرا (س) در راه دفاع از امامت و ولایت با هر سه روش جهاد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) که در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) ماکو برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات هر مسلمان مؤمنی باید در راه دفاع از دین و اسلام و نظام جهاد کند و این جهاد گاهی با شمشیر و اسلحه است و گاهی با قلم و زبان می باشد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در فضای مجازی دشمنان دین و نظام همیشه در تلاش هستند تا با انتشار شبهات، در اذهان و درافکار مردم مسلمان ایران نوعی تنفر و دلزدگی ایجاد کنند لذا جهاد تبیین برای ما امروز واجب است و فعالیت در فضای مجازی در جهت خنثی کردن نقشه ها و حملات دشمنان و دفاع از کیان اسلام یک جهاد است.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: حضرت امیرالمؤنین علی علیه السلام می فرمایند: اگر مومن مسلمان برایش مقدور نبود تا از دست برای دفاع استفاده کند به صورت لسانی جهاد کند، یعنی جهاد تبیین داشته باشد و از حق دفاع نماید و در برابر دشمن از اسلام و قرآن و نظام جمهوری اسلامی دفاع نماید.

وی اضافه کرد: طبق فرمایش حضرت امیر (ع) اگر جهاد لسانی هم برای انسان مقدور نبود از طریق قلب جهاد کند یعنی قلباً از هر چیز و هر کسی که دشمن انقلاب و اسلام است اعلام تنفر و بیزاری نماید.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان بانوی دوعالم، دخت نبی اکرم (ص) و همسر حضرت علی علیه السلام که حدود ۱۸ سال داشت، نه بخاطر اینکه دختر پیامبر اسلام یا همسر حضرت علی (ع) بودند بلکه بعنوان یک زن مسلمان در برابر دشمنان برای دفاع از ولایت و امامت با دست و زبان و قلب خود به جهاد پرداختند.

مسئول کاروان‌های راهیان نور شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری افزود: زمانیکه به خانه حضرت علی (ع) حمله کردند ،حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای دفاع از امامت اجازه نداند تا امیرمؤمنان برای باز کردن در خانه بروند و با دست جلوی ایشان را گرفتند " جاهِدوا فی سبیلِ اللّه ِ بأیْدیکم، " نمودند و زمانیکه توسط قنفذ ملعون در خانه حضرت به آتش کشیده شد حضرت فاطمه زهرا (س) به طریق زبانی و لسانی از امامت دفاع کردند.

وی گفت: حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت با تازیانه و شلاق توسط دشمن در پشت در خانه مورد شکنجه قرار گرفتند و زمانیکه حضرت کمی وضع حالشان رو به بهبودی رفت وتوان راه رفتن داشتند و شنیدند که حضرت امیر را به مسجد بردند تا به اجبار از ایشان بیعت بگیرند، خود را به مسجد رساندند تا از طریق زبان از امام دفاع کنند و با این عنوان که اگر امام را رها نکنید همه شما را نفرین خواهم کرد.

حجت الاسلام هاشمی تأکید کرد: زمانی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در بستر بیماری بودند تعدادی از زنان شهر که همسرانشان در به آتش کشیدن در خانه حضرت و شکنجه دادن ایشان دست داشتند برای ملاقات به دیدن حضرت فاطمه (س) آمدند، آن حضرت حاضر نشدند با آن زنان حرف بزنند و فاطمه (س) در این مورد به طریق جهاد قلبی و اعلام بیزاری و روی برگرداندن از زنان شهراعلام دفاع از ولایت و امامت کردند.

وی گفت: ما هم به عنوان یک مسلمان باید به فریضه جهاد چه دستی ، چه لسانی و چه قلبی اهتمام ورزیده و از دین و اسلام و قرآن و نظام جمهوری اسلامی و از حق در برابر دشمنان و مستکبرین دفاع کنیم و این وظیفه تک تک همه مسلمانان ومومنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha