دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جنبش دانشجویی

حوزه/عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: از جمله مهم ترین شاخصه های دانشجوی مؤمن و انقلابی، تعهد، حریت و روحیه عدالت خواهی است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز دانشجو ابراز داشت: شانزدهم آذرماه به عنوان روز دانشجو، یکی از روزهایی است که باید در تقویم جریان دانشجویی به عنوان نقطه عطف و الهام بخش مورد توجه قرار گیرد چرا که منشأ بسیاری از تحولات در حدود شش، هفت دهه اخیر در عرصه فعالیت های مربوط به جنبش دانشجویی بوده است.

وی با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی، جنبش دانشجویی کشور تحول معناداری در راستای خدمت به مردم و مبارزه با ظلم و استبداد و استکبار پیدا کرد، افزود: از جمله مهم ترین شاخصه ها و مؤلفه های دانشجویان مؤمن و انقلابی، تعهد و مسئولیت پذیری، حریت و آزادگی و تلاش هم جانبه در راستای تحقق گفتمان عدالت خواهی در جامعه است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به نقش مهم دانشجویان انقلابی در راستای تحقق جهاد تبیین به عنوان فریضه مهم و فوری که مورد تأکید حضرت آقا نیز قرار دارد، گفت: بی شک توفیق در عرصه جهاد تبیین پس از توفیق الهی نیاز به بصیرت، زمان شناسی، هوشمندی، تعهد و نیز خلاقیت و مخاطب شناسی دارد که اگر این ویژگی ها در دانشجویان انقلابی ما جمع شود، قطعاً منشأ تحولات و برکات بسیاری در جامعه خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به تلاش هدفمند و چندین ساله دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به منظور پمپاژ یأس و نااُمیدی در جامعه به خصوص در بین نسل جدید خاطرنشان کرد: آن چه از دانشجویان مؤمن و انقلابی انتظار می رود این است که با نشاط و همت مضاعف خود چه در عرصه تولید علم و جنبش نرم افزاری و چه جهاد فرهنگی و اجتماعی و نیز عرصه های خدمت رسانی، کاری کنند که اهداف شوم دشمن در این جهت خنثی گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha