شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز به اصول مطالبه‌گری دانشجویان اشاره کرد و گفت: این مطالبه‌گری بدون خروج از دایره ادب و بدون حب و بغض باشد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام مهدی عالی امام جمعه موقت تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تبریک روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان هرگز نباید استکبارستیزی را فراموش کنند، زیرا اساس روز دانشجو همین استکبارستیزی است که در رأس آن آمریکاست.

وی افزود: هر وقت در دانشگاه و جریانات سیاسی استکبارستیزی کمرنگ شد، بدانید دشمن وجود دارد.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر لزوم حفظ بصیرت بین دانشجویان، گفت: دانشجویان نباید به دام سیاسی گرفتار شوند و به ابزار یکسری گروه و احزاب و افراد تبدیل شوند.

وی به اصول مطالبه‌گری دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد: این مطالبه‌گری بدون خروج از دایره ادب و بدون حب و بغض باشد.

حجت‌الاسلام عالی ادامه داد: دانشجویان راهنما به سه قوه باشد، هر جا نقد است باید انتقاد و نقد عالمانه کنند و هر جا نیاز شد کمک کنند.

وی متذکر شد: جهاد علمی و معنوی جزو وظایف دانشجویان است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، از هر چیزی هم بگذریم از این نمی‌توان گذشت زیرا همه موفقیت‌های علمی و موشکی ما در گرو همین جهاد بوده است.

امام جمعه موقت تبریز، با اشاره به‌مناسبت‌های پیش رو، به بیستم آذر سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله دستغیب اشاره کرد و گفت: جوانان ما نیاز دارند تا با معنویات این مرد الهی آشنا شوند، منافقین کوردل در بیست آذر این مرد الهی را شهید کردند.

وی با بیان اینکه از فرماندار تبریز بابت رسیدگی به وضعیت نانوای‌ها تشکر می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هنوز به آن نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم و برخی نانواها هر وقت دل‌شان می‌خواهد مغازه خود را باز می‌کنند و می‌بندند و لذا امید است این مشکلات نیز حل شود.

حجت‌الاسلام عالی، با اشاره به کنگره ۱۰ هزار شهید استان، ابراز کرد: ۱۹ آذرماه برنامه‌ای برای شهدای روحانی برگزار خواهد شد و سپس کنگره اصلی در ۲۳ آذر برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حضرت آقا پیشرو در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و همیشه در مورد دفاع مقدس تأکیدات اکید دارند، بیان کرد: ایشان فرموده‌اند که این یادواره و یاد شهدا اجرشان کمتر از اجر شهادت نیست و لذا این روحیه باید در جامعه حفظ شود.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: دشمن بعد از جنگ استحاله فرهنگی را شروع کرده تا روحیه شهادت‌طلبی را از بین ببرد، زیرا نمود آن در یمن، عراق، سوریه و غزه مشخص شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در ایام فاطمیه قرار داریم و این روزها فرصتی است تا با شخصیت سیاسی این بانوی بزرگ آشنا شویم، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در جامعه‌ای که شیاطین انسی در آن شروع به توطئه کرده بودند، جلوی همه انحرافات ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: در هر زمانی افرادی انسان نما با قلبی شیطان وجود دارد.

حجت‌الاسلام عالی به مصادیق شیطان در جامعه اشاره کرد و گفت: ایجاد کینه و نفرت و دشمنی در جامعه، غفلت از یاد خدا، تحریک جامعه، به هم زدن میان افراد از کارهای شیطان است.

وی با تأکید بر اینکه شیطان مخالف وحدت است، ابراز کرد: هر جا عامل اختلاف باشد، یا زبان‌اش منجر به دو قطبی‌سازی شود که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کردند، کار شیطان است.

امام جمعه موقت تبریز یادآور شد: اگر شیطان سنگر زده و صف کشیده، ما هم باید در مقابل آنها صف بکشیم و سنگر بزنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha