یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: یکی از نقاط ضعف دولت، ضعف رسانه و ضعف تبیین اقدامات است که مورد انتقاد مقام معظم رهبری نیز بود و این ضعف در شهرستان سلطانیه هم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نمازجمعه سلطانیه، اصلاح نظام مالیاتی را یکی از طرح‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و با بیان اینکه بهره‌مندی از این مهم در ایران خیلی جا نیفتاده است، اظهار داشت: هم‌اینک که شاهد اجرای این قانون در کشور هستیم، برخی به روش‌های مختلف از جمله استفاده نکردن از کارت خوان، از پرداخت مالیات فرار می‌کنند که هم جرم و هم حرام است.

وی با یادآوری اینکه بر اساس آمارهای بین‌المللی، دولت ایران در بین ۱۰۹ کشور جزو کم‌عایدترین دولت‌ها از محل وصول مالیات بوده و ۹۴ کشور مالیات بیشتری نسبت به ایران دریافت می‌کنند، افزود: البته همه این طرح‌ها ضعف‌هایی نیز داشته و انتقاداتی به آن‌ها وارد است و نمی‌توان گفت که دولت در اجرای آن‌ها کاملاً موفق بوده، ولی عزم جدی دولت برای اصلاح و حل مشکلات قابل ستایش است.

امام جمعه سلطانیه تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف دولت، ضعف رسانه و ضعف تبیین اقدامات است که مورد انتقاد مقام معظم رهبری نیز بود و این ضعف در شهرستان سلطانیه هم وجود دارد.

وی به شش پروژه کلان و اصلاحی دولت سیزدهم اشاره کرد و با بیان اینکه اصلاح طرح هدفمندی یارانه‌ها یکی از این طرح‌ها بود، گفت: یارانه‌ها ۱۲ سال به میزان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با توجه به وضعیت اقتصادی مایه تمسخر اقتصاد کشور شده بود و کم‌درآمدترین اقشار جامعه نیز به خاطر مبلغ کم از آن چشم‌پوشی کرده بودند که در فروردین سال گذشته به ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب، تلاش برای بهبود ساخت مسکن را دومین طرح کلان دولت دانست و با بیان اینکه دلیل عمده بحران در مسئله مسکن، سیاست‌های غلط دولت یازدهم و دوازدهم بود، ادامه داد: این در حالی است که دولت سیزدهم ساخت و تحویل مسکن را جزو اولویت‌های خود قرار داد و طی دو سال گذشته اقدامات خوبی نیز در این حوزه انجام داد، هر چند ساخت ۴ میلیون مسکن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و به همین خاطر دولت باید موانع اجرایی شدن آن را برای افکار عمومی گزارش دهد.

وی طرح مدیریت هوشمند آرد و نان را از دیگر طرح‌های دولت عنوان کرد و گفت: قبل از این طرح علی‌رغم تلاش‌ها در خودکفایی گندم، نیازمند واردات بودیم و از طرفی آرد نیز قاچاق می‌شد.

امام جمعه سلطانیه، با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و با بیان اینکه این شورا از نهادهای قانون‌گذار در کشور است، خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری، راهبری و تصمیم‌گیری امور فرهنگی، آموزشی و پژوهشی کشور بر عهده این شورا است و از آنجایی که کشور مورد تهاجم فرهنگی است، لذا مسئولیت سنگینی دارد و همان‌طور که در جنگ نظامی تشکیل شورای عالی دفاع ضروری است، در جنگ فرهنگی نیز تشکیل شورای عالی دفاع ضروری است.

وی با تأمید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئول دفاع در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است، ابراز کرد: باور به تهاجم فرهنگی و معرفت به اینکه هویت ما دینی و اسلامی است، از راهبردهایی است که در سامان گرفتن وضعیت فرهنگی تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: طرح عفاف و حجاب که دولت و قوه قضائیه آن را به مجلس فرستادند و مجلس نیز آن را تصویب کرد، شورای نگهبان بیش از ۱۰۰ اشکال و ایراد گرفته و این نشانگر این است که به جنگ فرهنگی باور نداریم و فرهنگ بخش مظلوم در کشور است، اکنون نیز به خاطر بررسی بودجه در اولویت مجلس نیست.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با اشاره به سالروز معرفی عراق به عنوان متجاوز و آغازگر جنگ و با بیان اینکه پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از طرف ایران و آتش‌بس میان ایران و عراق، ایران همواره بر معرفی عراق به عنوان شروع کننده جنگ پافشاری می‌کرد، گفت: معرفی عراق به عنوان متجاوز، ثابت کرد ایران آغازگر جنگ نبود و در برابر متجاوز دفاع کرده است.

وی با تأکید بر بهره‌مندی از برکات ایام فاطمیه، حجاب و عفاف را از درس‌های ماندگار حضرت زهرا (س) دانست و با بیان اینکه آن حضرت وقتی برای دفاع از ولایت به سمت مسجد حرکت می‌کرد، چادر پوشید، یادآور شد: حجاب و عفاف درس ماندگار حضرت زهرا(س) است و نشان می‌دهد حجاب مانع فعالیت اجتماعی نیست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha