شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: همه متولیان و مسئولان که بودجه بیت المال در دست آنهاست بدانند که این منابع مالی حق همه مردم است، اگر در اولویت‌ها هزینه نشود حق همه مردم تضییع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: در برخی از مسائل اجتماعی و یا ایام خاص همانند انتخابات، لازم است نسبت به رعایت تقوا حساس‌تر باشیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در این ایام ضمن حفظ تقوا، از آن نیز نسبت به برخی قضاوت‌ها و مسائل مراقبت کنیم.

امام جمعه همدان، با اشاره به آیه ۲۰۵ سوره بقره اظهار کرد: در این آیه خداوند از انسان‌هایی صحبت می‌کند که از دین خدا کناره‌گیری می‌کنند، افرادی که به صورت واقعی دیندار نیستند و تنها به صورت ظاهری خود را دیندار معرفی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه دین مداری به انسان اجازه فساد در جامعه را نمی‌دهد، گفت: اگر کسی اهل فساد است، این یعنی او دیندار نیست و یا به معنای دیگر دینداری را به معنای واقعی کلمه قبول ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه بنابر آیات قرآن، نتیجه فساد برخی از افراد در زمین هم آسیب به دین مردم است هم به خود مردم، ابراز کرد: قرآن و روایات ما به مبارزه قاطع با فساد در هر سطحی تأکید دارد.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد در نظام اسلامی در رأس قرار دارد، یادآور شد: در جمهوری اسلامی قانون اساسی و قوانین مبتنی بر اسلام وجود دارد که باید با فساد مبارزه شود و در مسیر تحقق عدالت حرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: در مبارزه با فساد نیازمند هم‌افزایی و همراهی همه نهادها و دستگاه‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است همه دستگاه‌ها و قوا در مبارزه با فساد هم‌افزایی داشته باشند و گاهاً به جای متهم کردن یکدیگر در کنار هم برای مبارزه ریشه‌ای با فساد حضور داشته باشند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه اگر در عرصه مبارزه با فساد نگاه سیاسی حاکم شد، فساد در جامعه تکرار می‌شود، گفت: بنابراین اگر همه متولیان مبارزه با فساد در کنار یکدیگر باشند می‌توانند ضمن شناسایی به صورت قاطع با فساد نیز مبارزه کنند.

وی با اشاره به اینکه اتهام زنی‌ها به امنیت روانی جامعه آسیب می‌زنند، اظهار کرد: زمانی که یک پرونده فساد در سطح جامعه مطرح می‌شود مردم منتظر برخورد و رأی قاطع با این موضوع و اعلام آن هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با گلایه از اینکه گاهی سال‌ها ممکن است صدور رای طول بکشد، خاطرنشان کرد: برخورد قاطع، سریع و ابلاغ نتیجه به مردم در پرونده‌های فساد یک ضرورت است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه منتظر است تا برخورد با فساد را ببیند، ابراز کرد: انتظار از دولت انقلابی این است که گلوگاه‌های فساد را درست شناسایی کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به فساد ارزی که اخیرا در شرکتی رخ داده، یادآور شد: این سوال باید مطرح شود حتی اگر فسادی هم به وجود نیامده بود، چرا به یک شرکت که کالای ضروری هم نیست، این مقدار از ارز به او اختصاص داده شده است.

وی اظهار کرد: همه متولیان و مسئولان که بودجه بیت المال در دست آنهاست بدانند که این منابع مالی حق همه مردم است، اگر در اولویت‌ها هزینه نشود حق همه مردم تضییع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه حق نداریم بیت المال را در غیر اولویت‌ها هزینه کنیم، گفت همه موظفیم منابع مالی کشور را برای اولویت‌ها و رفع مشکلات همچون رفع مشکل ازدواج و اشتغال جوانان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شعار دولت، مبارزه با فساد است و در میدان نیز آن را نشان داده است، گفت: انتظار بر این است با متخلفان این عرصه و افرادی که بیت‌المال را به غیر از اولویت‌ها تخصیص می‌دهند، برخورد شود.

امام جمعه همدان، با اشاره به پیشنهاد رئیس دستگاه قضا در رابطه با سوت زنی و گزارشات مردمی در مورد فساد، یادآور شد: این پیشنهاد، پیشنهاد خوبیست که مردم در این زمینه همراهی کنند، اما نکته مهم آن است که بررسی‌ها در رابطه با سوت‌زنی‌ها عادلانه باشد.

وی همچنین با محکوم کردن جنایات مجدد رژیم صهیونیستی در غزه، بیان کرد: امروز شاهد نسل کشی در غزه هستیم و با وجود آنکه همه مردم دنیا این جنایات را محکوم کردند، امروز در غزه آنچه پیش می‌رود سیاست‌های آمریکاییست، نه خواست مردم جهان.

وی با اشاره به راهپیمایی مردم همدان پس از اقامه نماز جمعه، گفت: وظیفه شرعی و قانونی امروز حمایت از مردم مظلوم غزه است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha