دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ حجت الاسلام کارگر گفت: حمله غافلگیرکننده و شگفت‌انگیز جنبش اسلامی حماس به عمق ۲۴ کیلومتری غزه، یک حمله عادی نیست یک حرکت تاریخ‌ساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: یکی از چالش‌های اساسی در چرخه سیاستگذاری کشورها و جوامع مختلف، مسائل و رویدادهای ناشناخته‌ای است که پیامدهای ناشناخته‌ای دارند.

امام جمعه خارگ ابراز کرد: امام راحل با درایتی سرشار، این مهم را در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی در چرخه سیاستگذاری برای انقلاب اسلامی در ایران و سپس با تداوم این سیاست توسط مقام معظم رهبری در منطقه پی‌گرفتند، که ثمرات آن در بحران‌ها و رویدادهای مختلف طی ۴۴ سال گذشته خود را نشان داده است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر بسیجیان فرمودند، منطق بسیج مقاوم‌ سازی حدّاکثری کشور در مقابل تهدیدها و خطرها است.

امام جمعه خارگ یادآور شد: ترورهای سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی، ۸ سال جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و راهزنی اقتصادی، اپیدمی کرونا، ترور دانشمندان و سرداران کشور، توطئه برای اغتشاش و ناامنی در داخل مرزها می‌توانست یک ملت را به زانو در آورد، اما با منطق بسیج جهت مقاوم‌سازی حداکثری کشور هر روز عیار آنها بالاتر رفت تا جایی که منطق این ملت امروز سکه رایج منطقه است.

حجت الاسلام کارگر گفت: حمله غافلگیرکننده و شگفت‌انگیز جنبش اسلامی حماس به عمق ۲۴ کیلومتری غزه، یک حمله عادی نیست یک حرکت تاریخ‌ساز است، طوفان الاقصی سبب تغییر معادله رقابت میان قدرت‌های بزرگ شده، به عبارت دیگر فرسایشی‌ شدن جنگ غزه علاوه بر از بین بردن قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی، سبب تقویت رقبای جهان استکبار شده است.

حجت الاسلام کارگر ادامه داد: گروهی از تحلیلگران معتقدند ادامه تجاوز نظامی صهیونیست‌ها در شمال نوار غزه سیر تحولات در منطقه شامات از حالت «عقلانیت راهبردی» خارج شده و سبب گسترش دامنه جنگ به سراسر غرب آسیا می‌شود، در این صورت منافع قدرت‌های جهانی، در حوزه تجارت جهانی و امنیت انرژی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: گروهی دیگر اما با رد این نظر معتقدند بلوک غرب و قدرت‌های نوظهور جهانی به‌ دلیل داشتن منافع مشترک در خاورمیانه علاقه‌ای به گسترش دامنه جنگ در فلسطین اشغالی و طولانی‌ترشدن آن ندارند، البته تردیدی نیست که این جنگ تاثیرات زیادی را در آینده جهان خواهد گذاشت و در صورت‌بندی نظم جدید جهانی نقش محوری، ایفا خواهد کرد، اما تحلیل هر چه باشد قطعا پیروزی برای ملت فلسطین و حامیان آن خواهد بود.

وی با اشاره به رویه دولت سیزدهم در مقابله با فساد، تصریح کرد: دولت فساد شناسایی می‌کند و فاسد را تعقیب می‌کند و اعلام عمومی می‌کند و قطعا قوه قضائیه هم آن را محاکمه خواهد کرد، این ویژگی دولت انقلابی است که بابت آن تشکر می‌کنیم و انتظار داریم ریشه‌های رانت و مفسدان اقتصادی را از بین ببرد و از قوه قضائیه هم می‌خواهیم در قضیه فساد ارزی تنها آن کسانی که ارز گرفته‌اند را تعقیب نکنند بلکه کسانی که ارز داده‌اند را هم محاکمه کنند.

حجت الاسلام کارگر با گرامیداشت روز دانشجو خاطرنشان کرد: این روز تبلور مبارزه با استکبار، دغدغه مندی و آرمان خواهی است.

امام جمعه خارگ با اشاره به تشییع شهدای گمنام در استان، گفت: سابقه مقاومت مردم و نیروهای نظامی در جزیره برکسی پوشیده نیست و باید آن روح مقاومت را زنده نگه داریم، محل شهادت‌ها و محل‌های اصابت موشک با المان‌های هنری و تصاویر دوران دفاع مقدس مشخص شود تا هم نسل جدید و هم مسافران راهیان نور و همه مهمانان جزیره، بمباران شدن به تعداد روزهای جنگ را در قالب‌های هنری ببیند و در کنار آن حضور زنان مقاومت در خاموش کردن آتش‌های باقی مانده از بمباران در کنار مردان به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha