یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام غروی

حوزه/ امام جمعه سلفچگان گفت: نماینده مجلس باید در مقابل زورگویان و قدرت‌مداران شجاع باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام غروی در خطبه های امروز نماز جمعه سلفچگان با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی انسان ها اظهار داشت: خداوند در قرآن همراهی خود را با چند گروه بیان فرموده است: یکی از آن افراد انسانهای با تقوا می‌باشند که در این آیه دارد إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِینَ اتَّقَوْا ... همچنین در آیه (۱۹۴ بقره) می‌فرماید: وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ و از خدا پروا نمایید، و بدانید که خدا با پروا پیشگان است.

وی ادامه داد: شما برادر و خواهر نمازگزار باید به اینجا برسی که با تقوا می‌توانی خدا را با خود همراه کنی و خدا بهترین یاور و همراه خوبی خواهد بود و انسان را از معضلات نجات خواهد بخشید.

حجت الاسلام غروی به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش رهبری «تدین»، «کارآمدی»، «دلسوزی» و «شجاعت» چهار شرط اصلی نماینده مجلس تراز است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین شرایط نماینده عبارت است از اینکه متدین، کارآمد، دلسوز و شجاع باشد و اگر این چهار شرط در نماینده‌ای جمع شد، همان کاری را که شما آرزو و توقّع دارید، انجام خواهد داد.

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: اولین شاخصه و شرط نماینده تراز و انقلابی دینداری و ایمان است، نماینده‌ای که متدین باشد، شما خاطرتان جمع است که خیانت نخواهد کرد؛ کار خلاف نخواهد کرد؛ حتّی کوتاهی و سستی نخواهد کرد. وی بیان داشت: نماینده‌ی متدین، هر یک ساعتی را که بخواهد غیبت کند و در مجلس نباشد، احساس می‌کند این خلاف شرع است و چون متدین است، این خلاف شرع را انجام نمی‌دهد. نماینده‌ی متدین، از تریبون مجلس برای گفتن سخن ناحق، استفاده نمی‌کند. نماینده‌ی متدین، مصالح انقلاب و کشور را بر مسائل شخصی یا گروهی، مقدّم می‌داند.

حجت الاسلام غروی افزود: ممکن است انسانِ متدین یک‌وقت اشتباه هم بکند؛ امّا وقتی‌که فهمید اشتباه کرده، برمی‌گردد. این خیلی ارزش است.

وی بیان داشت: دوم این‌که نماینده باید کارآمد هم باشد. بعضی‌ها متدین هستند، امّا از آنها کاری ساخته نیست. باید به‌گونه‌ای باشند که بتوانند وظایفی را که برعهده‌شان قرار دارد، انجام دهند.

امام جمعه سلفچگان تاکید کرد: نماینده [برای کارآمد بودن] باید انقلابی باشد؛ روحیه و نشاط و امید و قوّت و روحیه‌ی انقلابی در او وجود داشته باشد تا بتواند راه‌هایی را که به نظر بن‌بست می‌رسد، بشکافد و پیش برود. نماینده باید خدوم، امتحان‌داده، باکفایت، برنامه‌دار، خوش‌نام و جوان‌گرا باشد و به جوانان اعتقاد داشته باشد.

وی گفت: [نماینده برای کارآمد بودن] نباید مفتون بشود. بعضی‌ها مفتون و فریفته می‌شوند و دهنشان باز می‌ماند! این‌ها آدمهای ساده‌لوحی هستند که راه‌حل‌های خیالیِ اقتصادی یا سیاسی یا امنیتی‌ای که با آب‌وتاب تمام و با رنگ و لعاب گوناگون عرضه می‌شود، آنها را ازخودبی‌خود می‌کند! سالها تجربه می‌کنند؛ امّا آخرش خود و دیگران را به خاک سیاه می‌نشانند! بنابراین، مفتون نباید بشوند؛ بلکه به‌دنبال راه‌حلّ صحیح، راه‌حلّ مستقل، راه‌حلّ برخاسته از شرایط خاصّ این ملّت و این کشور و راه‌حلّ ارائه‌شده از سوی اسلام باشند. اسلام در همه‌ی مسائل، همه‌ی راه‌حل‌ها را داده است؛ ما باید خودمان برویم و پیدا کنیم. اگر ما کج میفهمیم، اگر ما بد میفهمیم، اگر ما دنبالش نمیرویم و نمیرسیم، تقصیر اسلام نیست؛ خودمان را باید اصلاح کنیم.

حجت الاسلام غروی ادامه داد: سوّم اینکه دلسوز مردم - به‌خصوص طبقات محروم - باشد و برای آنها کار و فکر کند.

وی ابراز داشت: نمایندگان مراقب باشند خود را وام‌دار ثروتمندان و قدرتمندان و امثال این‌ها نکنند. اگر کسی وام‌دار دستگاه‌ها و اشخاص و وام‌دار پول و قدرت شد، دیگر نمی‌تواند برای مردم دلسوزی کند. پس دلسوزی هم یک شرط بزرگ است.

حجت الاسلام غروی افزود: شرط چهارم این است که نماینده‌ی مردم باید شجاع باشد. این ملّت، ملّت شجاع و آزاده‌ای است؛ ملّتی است که تهدید قدرتهای متکبّر جهانی او را به عقب نمی‌نشاند؛

وی تاکید کرد: نماینده باید در مقابل زورگویان و قدرت‌مداران شجاع باشد و دل خود را نبازد، کسی که دل خود را در مقابل توپ‌وتشر باخت، دستش هم برای امضا می لغزد؛ پایش هم برای جلو رفتن می لرزد؛ نمی شود به او اعتماد کرد. نماینده باید شجاع و باشرف و امین و طرف‌دار ضعفا و قشر ضعیف باشد. قانون باید بتواند از حقوق ضعفا دفاع کند، وَالّا قانونی که پول‌داران را پول‌دارتر کند، قانون مملکت اسلامی نیست. قانون باید بتواند گره‌ها را باز کند و به دردِدل قشرهای محروم برسد. نماینده باید آدمی باشد که این چیزها را بفهمد»

حجت الاسلام غروی گفت: مرعوب نبودن خصوصیت یک نماینده‌ی خوب در مجلس است. بعضی‌ها زود مرعوب می شوند! چه کسی مرعوب نمی شود؟ آدمی که دلش به خدا متّکی باشد. وقتی انسان به خدا متوکّل بود، از هیچ‌کس مرعوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: مرعوب شدن، صفت خیلی بدی است حالا یک‌وقت انسان در خانه‌ی خودش نشسته است و مرعوب می‌شود - این یک نفر آدم است - امّا یک‌وقت انسان در مسند مسئولیتی نشسته است - در مجلس است، در دولت است - او اگر مرعوب شد، واویلا است! مرعوب شدن او، یعنی از دست دادن بسیاری از امکانات این ملّت! نماینده نباید مرعوب شود.

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: انسان متدین، عفیف، کارآمد، شجاع، دارای قدرت مقاومت در برابر این‌وآن، اگر به قوّه‌ی مقنّنه برود، می‌تواند در نقاط حسّاس، به نفع مردم و به نفع کشور کار کند

وی خاطر نشان کرد: جریان‌های غیرانقلابی در کشور با دوقطبی‌سازی کاذب و فشار بر اذهان عمومی سعی دارند مردم را به سمت منافع حزبی و منافع آمریکا سوق دهند. مثلا با دوقطبی‌سازی گرانی یا استکبارستیزی، تنگی معیشت یا حفظ موشک‌ها و توان نظامی، فشار اقتصادی یا حضور ایران در منطقه، و صلح با آمریکا یا پذیرفتن جنگ، قصد دارند مردم را وادار به همراهی آنان در مذاکره مجدد و تسلیم در برابر آمریکا و اروپا کنند، در جریان شیوع کرونا، علم را مقابل دین قرار دادند، که آن همه تأکید بر بهداشت فردی و اجتماعی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha