پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آغاز فعالیت هشتمین  مرکز نیکوکاری وابسته به حوزه علمیه خواهران یزد

نهمین مرکز نیکوکاری وابسته به حوزه علمیه خواهران یزد با نام مرکز محبان حسین‌بن‌علی (علیه السلام) یزد در مدرسه علمیه تخصصی امام حسین (علیه السلام) این شهر آغاز به کار کرد.

خانم بی‌بی زهرا هزینه ای، مدیر مرکز نیکوکاری محبان حسین بن علی(ع) یزد امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد با اشاره به آغاز فعالیت رسمی این مرکز گفت: ارتقای سطح اعتقادی و ساماندهی نیازهای فرهنگی و آموزشی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت از اهداف اصلی تشکیل این مرکز نیکوکاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه خلأ پشتوانه‌ای برای ارتقای سطح اعتقادی، فرهنگی و مادی جوانان می‌تواند آنها را در روند زندگی و پیشامدهای آن دچار مشکل کند و این مشکل در ارتباط‌گیری با دانشجویان و دانش‌آموزان مشهود است، بیان کرد: این امر موجب شد با راه‌اندازی مرکزی در این مسیر گام برداریم و در جهت ارائه خدمات معنوی و مادی لازم برای داشتن زندگی رضایت‌مند به جوانان بی‌بضاعت یاری رسانیم.

خانم هزینه ای در ادامه به اهداف دیگر این مرکز اشاره و اظهار کرد: ارتقا سطح اعتقادی خانواده‌های تحت حمایت، ارتقا سطح تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان در خانواده‌های نیازمند، شبکه‌سازی بین خیران و نیازمندان، ساماندهی نیازهای فرهنگی و آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان، تأمین هزینه‌های معیشتی خانواده‌های تحت حمایت، تأمین هزینه‌های ازدواج و جهیزیه و... را از اهداف این مرکز برشمرد.

وی فعالیت این مرکز در سه محور برشمرد و افزود: کمک به امر ازدواج نیازمندان از جمله فعالیت‌هاست که در زمینه‌های تأمین جهیزیه برای دانش‌آموزان و دانشجویان و تأمین سیسمونی برای خانواده‌های تحت حمایت انجام خواهد شد.

مدیر مرکز نیکوکاری محبان حسین بن علی(ع) یزد ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی از دیگر محورها برشمرد و اضافه کرد: مشاوره فردی و اعتقادی به دانش‌آموزان و دانشجویان، مشاوره تربیت فرزند به خانواده‌های تحت حمایت، مشاوره ازدواج، مشاوره تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان، مشاوره خانواده به خانواده‌های تحت حمایت در این قالب انجام می‌شود.

وی تأمین هزینه‌های معیشتی با تهیه بسته‌های معیشتی و لوازم ضروری زندگی برای خانواده‌های تحت حمایت را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: فعالیت این مرکز در ابتدای امر با تأمین جهیزیه و سیسمونی، تهیه بسته‌های معیشتی انجام و از اوایل آذرماه فعالیت رسمی خود را با حضور حجت الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین رئیس تبلیغات اسلامی یزد، ایزدی رئیس کمیته امداد شهرستان یزد، خیران و جمعی از طلاب آغاز کرد و اکنون در دو منطقه یک و دو شهر یزد فعالیت دارد و ان‌شاءالله فعالیت‌ها در آینده‌ای نزدیک با گستره استانی انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha