دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبلیغ بین الملل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که تبلیغ بین الملل با گرایش مقاومت کار ارزشمندی است، گفت: تبلیغ بین الملل با گرایش مقاومت، نمایانگر عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان امروز در ادامه بازدید از مدارس علمیه و موسسات حوزوی، در افتتاحیه دوره‌های تربیت مبلغ بین الملل با گرایش محور مقاومت و تربیت پژوهشگر نهج‌البلاغه در مرکز تخصصی جبل الصبر مشهد حاضر شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در این مراسم ضمن تاکید بر ضرورت رشد و توسعه موسسات تخصصی ذیل نظارت مرکز مدیریت این حوزه تصریح کرد: در مجموعه حوزه علمیه خراسان می بایست موسسات و مراکز تخصصی بر اساس اسناد بالادستی در سند چشم انداز افق ۱۴۱۷ و در راستای تحقق آن سند چشم انداز تلاش و همت جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که ایجاد رشته های جدید در مراکز تخصصی می بایست برپایه ضوابط باشد، به موسوعه نهج البلاغه اشاره کرد و آن را کاری ارزشمند دانست که مورد حمایت حوزه علمیه خراسان نیز هست و ابراز کرد: اساسا تبلیغ بین الملل با گرایش مقاومت، نمایانگر عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که دشمنان برای نابودی نظام اسلامی همواره طراحی نقشه ها و دسیسه های جدید دارند اما با عنایت خداوند متعال، همه این دسیسه ها نقش بر آب خواهد شد، ابراز کرد: تبلیغ بین الملل با گرایش مقاومت کار ارزشمندی است و حوزه علمیه خراسان در عرصه بین الملل همواره بعنوان پیش قراول هر مجموعه ای حضور داشته است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که طلاب همواره در عرصه تبلیغ بین الملل به صورت اثرگذار و مطلوب حاضر شده اند که امیدواریم این ظرفیت روز به روز تقویت شود، خاطر نشان کرد: امروز محور مقاومت از نظر سخت افزاری رشد خوبی داشته و در حال حاضر نیز در ابعاد نرم افزاری می بایست بیش از پیش تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط به پیگیری برنامه های محور مقاومت در حوزه نجف و شامات با محوریت لبنان اشاره کرد و ضمن تاکید به اهمیت انقلاب اسلامی در احیای اسلام و مکتب اهل بیت(ع)، از جنگ ۳۳ روزه حزب الله با رژیم صهیونیستی گفت که در میان اقشار مختلف به خصوص جوانان تاثیر ویژه ای گذاشت.

وی جنگ غزه و عملیات طوفان الاقصی را بعنوان مقطع تاریخی مهمی در راستای انجام رسالت و وظیفه به ویژه در عرصه رسانه ای و فرهنگی مبلغان و جهادگران دانست که از این رو تقویت عرصه بین الملل دارای اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبائی اشکذری، مدیر موسسه جبل الصبر مشهد نیز در ابتدای این دیدار به ارائه آماری از شرکت کنندگان در دوره های تربیت مبلغ عرصه بین الملل با گرایش محور مقاومت پرداخت و گفت: امیدواریم از مجموع قریب به 400 نفر شرکت کننده در دوره که به صورت حضوری و مجازی موفق به شرکت شده اند، پس از انجام مصاحبه و مراحل گزینش، حدود صد نفر جهت انجام رسالت از شهرهای مختلف پذیرش و گزینش شوند.

وی همچنین ضمن تبیین اهمیت تبلیغ بین الملل در شرائط امروز، ابراز امیدواری کرد تا افراد پس از گزینش بتوانند در کشورهایی که برای آنان تعیین می شود، در ایفای رسالت تبلیغی خویش بدرخشند و اثرگذار باشند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha