یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تشییع شهدای روحانی  حملات تروریستی هرات افغانستان

حوزه / رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات با بیان اینکه قطعا این‌گونه حملات با اهداف خاصی پیگیری می‌شود، گفت: ایجاد اختلاف و تفرقه مذهبی و قومیتی در بین شهروندان این شهررا از جمله اهداف این گونه حملات تروریستی بیان کرد.

حجت الاسلام سیدجواد وحیدی رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات در گفت‌وگوی با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پیرامون ترور و شهادت چندتن از روحانیون شیعه در روزهای گذشته در شهر هرات افغانستان، اظهار داشت: در ۴۰ روز گذشته چند حمله تروریستی در یک منطقه خاص انجام شد که در این حمله تروریستی چند روحانی شیعه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در ۴۰ روز قبل حجت الاسلام اعتمادی را ابتدا گروگان گرفتند و روز بعد به شهادت رساندند و بعد از یک روز جسد مطهر این شهید پیدا شد در پنج شنبه ۲ آذر دو روحانی دیگر از جمله رجب علی اخلاقی و خادم حسین هدایتی به شهادت رسیدند و ۱۰ آذرماه روز جمعه در منطقه کور ملی شهرک جبرئیل، ۶ نفر شهید و سه نفر زخمی شدند که در میان شهدا دو امام جماعت از مساجد شیعیان محمدحسن حامدی و محمدتقی صادقی به شهادت رسیدند.

رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات با بیان اینکه قطعا این گونه حملات با اهداف خاصی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: ایجاد اختلاف و تفرقه مذهبی و قومیتی در بین شهروندان این شهر از جمله اهداف این گونه حملات تروریستی است.

وی با اشاره به اینکه هدف دشمن در این حملات، ترور حوزویان و ائمه جماعات مساجد بوده است، یادآور شد: دشمن قصد دارد با ایجاد رعب و وحشت در بین مردم منطقه آنها را وادار به مهاجرت از این منطقه کند و به‌طور کلی فضای شهر هرات را ناامن کند.

حجت الاسلام وحیدی، ضمن محکومیت این حملات خاطرنشان کرد: از دستگاه امنیتی و استخباراتی حاکمیت و مقامات محلی می‌خواهیم نسبت به شناسایی عاملان قتل‌های زنجیره‌ای شناسایی و برخورد جدی کند.

وی خاطرنشان کرد: علمایی که به‌شهادت رسیدند عضو هیچ یک از احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی نبودند، بلکه به‌عنوان امام جماعت و مبلغ دین در مساجد به‌مردم خدمت می‌کردند.

وی اضافه کرد: علما هرات، شورای علما و افراد موثر در این شهر، در جلسه‌ای که با مسئولان محلی، با والی هرات، مسئولین استخبارات برگزار کردند خواسته به حق خود را خیلی شفاف و صریح بیان کردند و لذا ما نگران هستیم اگر خدایی نخواسته این قتل‌ها ادامه پیدا کند، منجر به نا امنی‌های گسترده در سطح شهر می‌شود و نا امیدی، رعب و وحشت در بین اقشار مختلف به خصوص در بین حوزویان، علما و طلاب افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha