دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه/ مبلغ مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک گفت: اگر به دنبال ارزش‌ها و شاخصه‌های زندگی حضرت فاطمه زهراء(س) باشیم، کم‌کم زندگی‌های ما رنگ و بوی فاطمی به خود می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک صبح امروز مراسم عزاداری ایام فاطمیه با عنوان نشست فاطمی و قرائت حدیث کساء با حضور طلاب برگزار شد.

خانم مهاجرانی مبلغ مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک در ابتدا با بررسی شاخصه خانواده فاطمی، به مهمترین دلایل در جواب اینکه چرا خانواده‌های ما فاطمی نیست پرداخت و اظهار داشت: خواسته‌های مادی در زندگی‌های ما فراوان است، یعنی همان عدم قناعت در زندگی و دوم اینکه اینکه خانواده‌ها نسبت به حقوق همدیگر علم و آگاهی ندارند و همیشه از یکدیگر طلبکار هستند.

این مبلّغ حوزوی تصریح کرد: اگر به دنبال ارزش‌ها و شاخصه‌های زندگی حضرت فاطمه زهراء (س) باشیم، کم‌کم زندگی‌های ما رنگ و بوی فاطمی به خود می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر خانواده، فاطمی بشود در ادامه آن خانواده سالم، فرزندان صالح، آرامش در زندگی، کمتر شدن آسیب‌های اجتماعی و عاقبت بخیری فرزندان را به دنبال خواهد داشت.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: شناخت حقوق و نیازها در خانواده و پایبندی به آنها مهمترین و اصلی‌ترین اصل در رسیدن به زندگی مطلوب خانوادگی است و اگر این وظیفه مهم اخلاقی به درستی شناخته و به آن عمل شود، بسیاری از مشکلات خانواده‌ها حل خواهد شد و این همان رسیدن به زندگی فاطمی است.

وی در ادامه به چند اصل مهم جهت رسیدن به یک خانواده فاطمی اشاره کرد و یادآور شد: احترام متقابل اعضاء به یکدیگر، صبر در بین همه اعضای خانواده، عاطفه و مهربانی همه اعضاء به یکدیگر، ارتباط خانه و خانواده با مسجد و اصل جهادی بودن در خانواده مهمترین این اصول است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha