دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

جواد خسروی گفت: حضرت زهرا(س) با هدف بلوغ فکری مردم در جهتِ اثبات ولایتِ امیرالمومنین (ع) نوعی جهاد تبیین را در پیش گرفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، جواد خسروی روز شنبه در مراسمی که با حضور طلاب مدرسه علمیه امام حسین(علیه‌السلام) چالوس به مناسبت ایام فاطمیه برگزار شد، اظهار کرد: بسیجِ انقلاب اسلامی، الگویی از مکتب فکری و سیره رفتاری حضرت رسول(صلی الله علیه و آله)، امیرالمومنین و حضرت زهرا(سلام الله علیها) می‌باشد.

وی در ادامه افزود: حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) با هدفِ بلوغ فکری مردم در جهت اثبات ولایت امیرالمؤمنین، راه جهاد تبیین را در پیش گرفتند، تا مردم بر اساس آموزه‌های قرآن، امور را ارزش گذاری کنند.

خسروی اظهار کرد: ما با الگوگیری از بزرگان دین باید روی پایه فکری مردم کار کنیم که این هدف جز با جهاد تبیین محقق نمی‌گردد و در این مسیر حوزه‌های علمیه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

وی با تأکید بر نقش مردم و مشارکت آن‌ها در مسائل مهمی همچون انتخابات گفت: مردم، هم در فعلیت یافتن حاکمیت و برقراری آن بیشترین اثربخشی را دارند و هم در مسیر اجرای برنامه‌ها نقش چشمگیری دارند، لذا تاکید مقام معظم رهبری این است که آثار کارهای انجام شده در زندگی مردم باید دیده شود.

خسروی به تاثیر انتخابات مردم بر تصمیم گیری‌های کلان کشوری اشاره و اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات و همچنین انتخاب بر اساس مختصات درست، می‌تواند یکی از چرخه‌های مهم مدیریتی کشور یعنی مجلس را اصلاح کند که به تَبَع آن، سایر چرخه‌ها نیز اصلاح می‌شود.

وی در پایان ضمن تأکید بر شرعی بودن وظیفه حضور در انتخابات گفت: شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است که انجام درست یا نادرست آن پاسخ اخروی را به‌ دنبال دارد و چنانچه عرصه را خالی کنیم مطمئناً راه را برای دشمن هموار کرده‌ایم؛ در جنگ ترکیبی که دشمن هجوم همه جانبه دارد وظیفه حوزه‌های علمیه علاوه بر مشارکت گسترده در انتخابات، اقناع سازی و همراه کردن مردم برای حضور در این عرصه است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha