یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هم‌اندیشی معاونت فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری قم با مسئولین مؤسسه امام خمینی(ره)

حوزه/ هم‌اندیشی معاونت فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری قم با مسئولان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر روح الله ندری سرپرست معاونت فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری قم و هیات همراه با حضور در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با جمعی از معاونین و مسئولین این مؤسسه در قم دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دکتر روح الله ندری در این دیدار در سخنانی به لزوم کاربردی سازی علوم انسانی اسلامی پرداخت و گفت: پارک‌های علم و فناوری دارای ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و تجاری سازی فناوری‌های سخت و نرم و شکل گیری اقتصاد دانش بنیان می باشند و نقش بی بدیل پارک‌ها در پیشرفت و تعالی کشور ضرورت تأسیس فراگیر آن‌ها در همه استان‌ها را ایجاب می کند.

وی افزود: ایجاد اشتغال و تولید ثروت از طریق تجاری سازی دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان، ارتقای سطح علمی و فناوری استان قم از طریق توسعه موسسات و شرکت‌های خصوصی دانش بنیان، حمایت از تجاری سازی ایده‌های نوآورانه در عرصه علوم انسانی و فناوری‌های نرم و بهبود صنایع و محصولات داخلی از طریق تزریق فناوری‌های نو و دستاوردهای علمی ناشی از تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی و حوزوی از اهم اهداف کلان تاسیس پارک‌های علم و فناوری می باشد.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری قم خاطرنشان ساخت: تجاری سازی پژوهش‌های انجام شده در علوم انسانی اسلامی بسیار مهم است که تاکنون در این عرصه کار جدی صورت نگرفته است.

دکتر ندری گفت: توقع داریم که مشخص شود تجاری سازی یا به عبارت دقیق تر کاربردی سازی در عرصه علوم انسانی اسلامی آیا به صلاح است یا نه؟ اگر محصولی توسط مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) تولید می شود و نهادهای حاکمیتی یا مراکز علمی و پژوهشی متقاضی آن هستند پارک علم و فناوری قم می تواند بستری فراهم سازد که این محصول علمی در اختیار مراکز متقاضی قرار گیرد.

دکتر ولیا نیز در ادامه این نشست طی سخنانی، گفت: این مؤسسه از لحاظ تولید محتوا بسیار غنی می باشد اما باید دید که چگونه می شود این محتواهای تولید شده را به بطن جامعه برد تا متقاضیان از آن به بهترین نحو استفاده کنند.

وی افزود: حدود هفتاد درصد دانشجویان در قم در حوزه علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند اما متاسفانه ارتباط خوبی بین فارغ التحصیلان با بازار کار برقرار نمی شود.

دکتر ولیا خاطرنشان ساخت: جهت دهی به پایان نامه‌ها و رساله‌های علمی که مطابق به نیازهای جامعه اسلامی باشد مسئله مهمیست و پارک علم و فناوری این آمادگی را دارد که از ایده‌ها و محتواهای قابل ارائه حمایت کند.

خاطرنشان می شود: در ادامه این نشست هم اندیشی برخی از معاونین و مسئولین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز به بیان دیدگاه‌ها و بیانات خویش راجع به کاربردی سازی علوم انسانی اسلامی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha