یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پژوهش

حوزه/ یک پژوهشگر گفت: بهترین راهکار برای حضور پررنگ تر طلاب در مجامع پژوهشی، ایجاد ارتباط بین معاونت آموزش و پژوهش و اشراب پژوهش در تمامی دروس آموزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، از ۱۹ آذر تا ۲۵ این ماه را هفته پژوهش نام نهاده‌اند و به همین مناسبت سعی کردیم در این ایام با پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه خواهران گفت‌وگویی داشته باشیم تا وضعیت پژوهش در بین طلاب خواهر را بررسی‌ کنیم و از دیدگاه آنان نسبت به وضعیت پژوهشی بانوان طلبه آگاه شویم.

رضوان هامانی دبیر انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها، طلبه سطح چهار حکمت متعالیه جامعه الزهرا (س) و دانشجوی دکتری فلسفه فیزیک دانشگاه باقرالعلوم است که دو مقاله در دو کنفرانس فضای سایبر دانشگاه تهران داشته که هر دو جز مقالات برگزیده بوده است همچنین یک مقاله هم در کنگره علامه طباطبایی آبان ماه سال جاری داشته است.

رضوان هامانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: در سال‌های اخیر رتبه علمی_پژوهشی طلاب روند روبه رشدی داشته و در حوزه‌های علمیه به پژوهش بهای بیشتری داده شده است.

دبیر انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها ادامه داد: در کنفرانس فضای سایبر دانشگاه تهران، حضور گروه پژوهشی ما که مشتمل با طلاب خواهر و برادر بود تعجب دانشگاهیان رو به دنبال داشت.

وی بیان کرد: حضور در مجامع علمی مخصوصا کنفرانس ها و همایش های بین المللی و دانشگاهی هرچند بیشتر از قبل دیده می شود اما متاسفانه کافی نیست.

این پژوهشگر اظهار کرد: نسبت به دانشگاه و همین طور در رنکینگ جهانی تولیدات پژوهشی حوزه ها اندک هست مخصوصاً در حوزه علمیه خواهران این خلأ بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از کاستی های که شدیداً دیده می شود عدم ارتباط آموزش و پژوهش است، تصریح کرد: جزیره‌ای شدن معاونت های مختلف آموزش، پژوهش و تبلیغ باعث تک بعدی شدن طلاب شده است.

هامانی اضافه کرد: غیر از این، فعالیت های پژوهشی جامعه الزهرا (س) به عنوان یک مجموعه واحد در سه مرکز مجزا و متفاوت از هم و بدون ارتباط با هم پیش می‌رود که این امر باعث موازی کاری، اتلاف نیرو و هزینه خواهد شد؛ علاوه بر این رقابت غیر سازنده‌ای رو ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: بهترین راهکار برای حضور پررنگ تر طلاب در مجامع پژوهشی، ایجاد ارتباط بین معاونت آموزش و پژوهش و اشراب پژوهش در تمامی دروس آموزشی است.

دبیر انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها ادامه داد: باید سه مرکزی که به طور جدای از هم در امر پژوهش فعالیت می‌کنند یکی شوند اما در تمام مراکز به نحو یکپارچه فعالیت کنند.

این پژوهشگر یادآور شد: معاونت پژوهش، پژوهشگاه و بخش پژوهش معاونت آموزش باید بتوانند به نحو منسجم و تحت نظارت یک بخش همسو شوند تا ان‌شاءالله شاهد آموزش پژوهش محور و شناسایی و جذب طلاب علاقمند و مستعد در امر پژوهش باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha