سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اراک

حوزه/ در نشست کتابخوانی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، در نشست کتابخوانی که امروز در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک با حضور خانم شیرایی معاون فرهنگی این مدرسه برگزار شد آیه ۱۶۹ سوره ال عمران «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» مورد بررسی قرار گرفت.

خانم شیرابی در این نشست بیان کرد: الگوی ملموس شهدا زنده اند و نزد خدا روزی میخورند را در «کتاب بابا» می توان مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: طبق تفسیر علامه طباطبایی موت نوعی باطل شدن شعور و فعل است و کلمه "احیا" اشاره دارد که شهدا زنده‌اند و روزی می‌خورند و خوشحالند؛ روزی خوردن فعل و شادی اثری از شعور است. پس شاید نوعی خاص از حیات برای شهدا مدنظر باشد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک اظهار کرد: در این کتاب که مشتمل بر دو بخش است بخش اول کتاب از زبان فرزند شهید محمد طاهری از فرماندهان با اخلاص زمان جنگ تحمیلی بیان شده است که درحالت کما پدر شهید خود را ملاقات کرده که در محضر پیامبر تلمذ میکنند.

وی با اشاره به قسمتی از خاطره به رجوع شهدا به زمین و گره گشایی از مشکلات مردم، خاطرنشان ساخت: این امر مصداق ملموس «بل احیاء شهدا» می باشد و بیانگر حضور شهدا در زندگی مادی ما و دستگیری از دوستدارانشان است.

شیرایی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور شهید در زندگی فرزندش و راهنمایی ایشان با خواب های صادقانه بیانگر همین امر است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک اظهار کرد: در بخش هایی از کتاب توصیف بهشت و ملائک و حوریان بهشتی بیان شده و قسمتی هم بیانات حضرت رسول در عالم برزخ بیان شده است و بخش دیگر کتاب در مورد خود شهید و نحوه استخدام و عملیات های ایشان می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha