سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه این روزها به مناسبت ایام فاطمیه شهرستان دشتستان میزبان دو شهید گمنام است گفت: شهدا برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران جان خود را فدا کردند تا کشورمان در امنیت کامل باشد و دشمنان قسم خورده نتوانند آسیبی به آن وارد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان عصر امروز در جمع بسیجیان پادگان آموزشی آیت الله بهاءالدینی(ره) ضمن تسلیت ایام فاطمیه بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) دارای مقام و منزلت بالایی است، همین بس که امامان معصوم علیهم السلام از نسل و ذریه او هستند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) صبر و تحمل فراوان در برابر مشکلات داشت، دارای بصیرت دینی و مطیع ولایت بود و در این راه مظلومانه به شهادت رسید.

امام جمعه برازجان در ادامه با بیان اینکه هیچ کس در این دنیا جاودانه نخواهد بود و دنیا برای همه محل گذر است، بیان داشت: متاسفانه آنچنان غفلت سرتاسر وجود ما را فرا گرفته که خود را درگیر و سرگرم ظواهر زندگی دنیا کرده ایم و از بسیاری از واقعیت های زندگی غافلیم.

حجت‌الاسلام مصلح در ادامه با اشاره به حکمت 130 نهج البلاغه، اظهار کرد: باید برای زندگی و عمر کوتاه خود کمی بیشتر به فکر باشیم و برای آخرت خود توشه برداریم.

وی تصریح کرد: خداوند، انسان را اشرف مخلوقات قرار داده و او را در میان نعمت های بی پایانش غوطه ور ساخته است، اگر قرار باشد که نسبت به خدا و نعمت های بی منتهایش بی تفاوت باشد، طبق آیه های قرآن ارزش او حتی از حیوانات هم پایین تر می رود.

امام جمعه برازجان ادامه داد: یکی از این نعمت ها، فرصت هایی است که خداوند به ما داده است و باید به خوبی قدر آن را بدانیم؛ به فرمایش حضرت علی (ع): «ارزش چهار چیز را، جز چهار گروه نمی شناسند: ارزش جوانی را جز پیران، ارزش آرامش را جز گرفتاران، ارزش سلامت را جز بیماران و ارزش زندگی را جز مردگان نمی شناسند».

حجت الاسلام مصلح در پایان با بیان اینکه این روزها به مناسبت ایام فاطمیه شهرستان دشتستان میزبان دو شهید گمنام است، گفت: شهدا برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران جان خود را فدا کردند تا کشورمان در امنیت کامل باشد و دشمنان قسم خورده نتوانند آسیبی به آن وارد کنند.

در این مراسم برنامه تجدید میثاق با شهید گمنام و مداحی کربلایی امید عباسی در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) انجام گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha