یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: امتحان در زندگی انسان‌ها جزء سنن لایتغیر الهی است، حتی اولیا و انبیاء نیز امتحان شده‌اند و در روایات داریم آن دعایی که هرگز اجابت نمی‌شود دعا برای عدم ابتلا به آزمون است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی شامگاه سه شنبه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اسامی حضرت زهرا (س) ممتحنه است و در زیارت نامه حضرت می‌خوانیم " السَّلامُ عَلَیک یا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَک الَّذِی خَلَقَک قَبْلَ أَنْ یخْلُقَک " سلام بر تو ای آزموده شده، آزمود تو را خدای متعال قبل از خلقت تو در دنیا، امتحان در انسان‌ها جزء سنن لایتغیر الهی است، حتی اولیا و انبیاء عظام و در روایات داریم که آن دعایی که هرگز اجابت نمی‌شود دعا برای عدم امتحان است.

وی ادامه داد: امتحان الهی لازمه رشد است و بدون ابتلا انسان رشد نمی‌کند و هم چنین امتحان برای فهم انسان است، این که بشر بفهمد دارای چه قابلیتی است، از خداوند انتظار زیادی نداشته باشد و علیه خدا روز قیامت صاحب حجت نشود، وقتی روز قیامت قدر و منزلت انسان‌ها مشخص می‌شود برخی‌ها از خدا سوال می‌کنند، به او جواب داده می‌شود که تو در امتحانات پروردگار نمره قابل قبول به دست نیاوردی.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: رشد مساوی با تحمل سختی هاست و قرآن کریم بیان می‌کند " لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلً" امتحان خدای متعال برای این است که مشخص شود چه کسی صاحب بهترین عمل است، مرگ و زندگی برای امتحان و معلوم شدن ظرفیت انسان و حرکت او به سمت سعادت است و انبیاء و اولیای الهی نیز امتحان داده‌اند و هر اندازه ایمان انسان بالا برود امتحان او نیز بالاتر، بیشتر و سخت‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در زندگی به سختی‌ها می‌افتید و این سختی‌ها مدام تغییر می‌کنند، باید بدانید که کلاس شما بالاتر می‌رود، اگر این امتحان‌ها متغیر نیست باید به اعمال خودمان نظر کرده و آن‌ها را تقویت کنیم و لذا هر کس جایگاه و منزلتش ارتقا یابد خدای متعال مسائل سختی را پیش پای او می‌گذارد.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: البته همه سختی‌ها امتحان نیست، بلکه نتیجه عمل انسان است، یعنی ذات و خاصیت دنیا این است که اگر انسان خوبی و یا بدی کند نتیجه بخشی از آن را در این دنیا خواهد دید و دنیا قیامت کوچک است چرا که این جهان این ظرفیت را ندارد انسان نتیجه همه اعمالش را ببنید بلکه بخشی از آن را خواهد دید.

وی گفت: خدای متعال همیشه سریع الاجابة نیست، گاهی بازتاب یک عمل چندین سال طول می‌کشد و برخی‌ها به آخرت می‌ماند و امکان ندارد کسی به پدر و مادرش بدی کند اما به سعادت و رستگاری برسد، این قانون الهی است و پدر و مادر حقیقی ما امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) هستند و اگر انسان را عاق کنند، انسان نابود می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تأکید کرد: اهل بیت(ع) هزاران مرتبه از پدر و مادر نسبت به انسان مهربان‌تر هستند و انصاف نیست انسان دل این‌ها را بشکند و محبتی که اهل بیت(ع) به ما دارند بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: راه‌های قبولی در امتحانات الهی این است که دستمان همیشه در دامن اهل بیت(ع) باشد و این راه میانبر است که انسان سوار کشتی اهل بیت(ع) حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha