یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1124972
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کتاب معجزه تربیت

حوزه/ مجموعه سه جلدی معجزه تربیت به قلم علی الهامی صدر و زهرا الهامی صدر و تقریظ آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجموعه سه جلدی معجزه تربیت به قلم علی الهامی صدر و زهرا الهامی صدر و تقریظ آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، نویسنده در معرفی این کتاب آورده است:

بعد از تحقیقات گسترده در زمینه تربیت اعم از منابع داخلی و خارجی به این نتیجه رسیدیم که بهترین نوع روش تربیت، روش تربیت کلامی است که عیناً همان روش تربیتی براساس اسماء و صفات الهی است که کاملا منطبق بر فطرت و سرشت ذاتی انسان است و خداوند هم در قرآن کریم به عنوان روش تربیتی خود آورده است.

روش تربیت کلامی همان روشی است که خداوند انبیاء و اولیاء و اوصیاء اش را براساس آن تربیت نموده است چرا که اهل بیت فرمودند ما مظهر اسماء و صفات الهی هستیم یعنی خداوند ما را براساس این صفات تربیت نموده است.

روش تربیت کلامی هم پیشگیری و هم درمان است و این از اعجاز قرآن کریم است که روشی به ما معرفی کرده است که هم پیشگیری و هم درمان می باشد.

از آنجایی که قرآن کریم کتاب هدایت و تربیت است و آخرین معجزه الهی، اعجاز کلامی است، بنابراین تربیت کلامی، آخرین حرف در تربیت است که بشریت تاکنون از این روش تربیتی غافل بوده است.

و اما ما بعد از کشف این روش تربیتی از قرآن کریم به دنبال نمونه های این روش تربیتی در روایات و دعاها گشتیم که خوشبختانه نمونه های بسیاری پیدا کردیم و تعدادی از آنها را در کتاب معجزه تربیت به عنوان نمونه آوردیم.

در جلد اول کتاب معجزه تربیت که الفبای تربیت است، ما ابتدا مبانی تربیت را بر اساس فطرت و مزاج مطرح نموده و آن بخش از فطرت را که همان گرایشها و امیال ذاتی انسان است برای اولین بار در این کتاب باز کردیم و همچنین نقش مزاج را به شکل ویژه در امر تربیت بازگو کردیم و از هوش و استعداد و وراثت و ژنتیک و مراحل تربیت و ابعاد تربیت سخن به میان آوردیم.

در جلد دوم و سوم کتاب معجزه تربیت از روش های تربیت بر اساس اسماء و صفات الهی به طور مفصل صحبت کردیم و روشها را در قالب داستانهای واقعی و امروزی خانواده ها و آداب گفتاری و رفتاری شرح و بیان نموده و در آخر هم پرسش و پاسخ از روشها را مطرح کرده ایم.

از امتیازات این کتاب می توان به «کاربردی و عملیاتی بودن»، «تحقیقی و پژوهشی بودن»، «کتاب تربیتی همراه با داستان»، «کتاب ساده و روان برای خانواده ها مبلغان و معلمان» و ... اشاره کرد.

علاقه مندان برای خرید این کتاب می توانند با شماره ۰۹۳۳۲۲۰۸۶۷۰ تماس حاصل نمایند.

نگاهی به  مجموعه سه جلدی "معجزه تربیت"

تقریظ آیت الله اعرافی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha