دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست وحدت حوزه و دانشگاه در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام حیدر عباسی گفت: نخبگان افرادی هستند که جامعه را به سوی هدفی مشخص سوق می دهند و امروز نقش آنان در مسیردهی به قشر جوانان که مورد حملات شبانه روزی دشمن در فضای سایبری هستند، بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد آزاد موسوی امروز در نشست " گفتمانه مجاهدین علم و فضیلت" که با موضوع نقش نخبگان حوزوی و دانشگاهی در تبیین گفتمان مقاومت به میزبانی دانشگاه صنعتی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در هیچ تاریخی از اسلام حوزه و دانشگاه از هم جدا نبوده اند، دست استکبار باعث شد که محققین علوم معقول و محصلین علوم منقول از هم جدا شدند و تلقی این شد که مسیر این دو از هم جداست.

وی افزود: دشمن برای مقابله با رقیب تمدنی خود یعنی اسلام و تمدن اسلامی در تمامی عرصه ها با ابزارهای جنگ اقتصادی، نرم، شناختی و جنگ ترکیبی به میدان آمده است و ما در این میان وظایفی داریم.

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: ما در مرحله اول نباید اسیر و کشته جنگ ترکیبی دشمن باشیم و با نگاهی کلان، دقیق و خردمندانه از جنگ و حیله های دشمن آگاه و مطلع شویم و در مرحله بعدی احساس مسئولیت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ترس یکی از ابزار استکبار برای استبداد است، ما باید شجاع باشیم و حرف حق را هر جا که لازم باشد بگوییم.

حجت الاسلام آزاد موسوی خاطرنشان کرد: نقش آفرینی تأثیرگذار و راهبری اساتید بسیار مهم است و اساتید باید از ظرفیت دانشجو های برای تبیین مبانی و آرمان های انقلاب استفاده کند.

وی ادامه داد: از وضعیت کنونی فلسطین باید درس گرفت. به ازای هر کودک ۱۳۰۰ کیلو بمب بر سر مردم فلسطین ریخته شده ولی هیچ تصویری از عجز و ناتوانی مردم فلسطین موجود نیست؛ باید از این عزت نفس و اراده مردم فلسطین‌ درس گرفت.

در ادامه این نشست ماموستا مامد کلشی نژاد نیز گفت: رسانه مانند دومینو می‌تواند جریان ایجاد کند و نخبگان جامعه باید از این ظرفیت استفاده کرده و تبیین کنند تا فرصت ها تبدیل به تهدید نشود.

امام جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: این نظام با تربیت نیروهایی چون سردار شهید سلیمانی توانست فرهنگ مقاومت را به کشورهای همسایه صادر کند که بحمدالله امروز شاهد برکات آن در منطقه هستیم و ان شاءالله به زودی به فضل خداوند جبهه اسلام پیروز خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام حیدر عباسی گفت: نخبگان افرادی هستند که جامعه را به سوی هدفی مشخص سوق می دهند و امروز نقش نخبگان در مسیر دهی به قشر جوانان که مورد حملات شبانه روزی دشمن در فضای سایبری هستند، بسیار حائز اهمیت است و در همه کشورها و ممالک این نخبگان هستند که ذلت و یا عزت را برای مردم شان به ارمغان می آوردند و اگر در بزنگاه ها درست تصمیم بگیرند ملت ها از ضلالت نجات خواهند یافت.

امام جمعه قوشچی افزود: ملتی که مقاومت نداشته باشد خودش، موجودیتش، هویت و عزتش را از دست می دهد و امروز به برکت مکتب عاشورا و انقلاب اسلامی جبهه مقاومت قدرت بی بدیلی را در منطقه به دست آورده است .

در خلال این آیین اساتید و حوزویان نظرات خود را پیرامون موضوع ابراز کردند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha