یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: برای ما به عنوان اساتیدی که دغدغه تربیت یاران آخرالزمانی را داریم اکتفا به یک زبان اصلی و زبان محل تولدمان شاید توجیه آن چنانی در این شرایطی که جامعه روز به روز درحال تغییر و تحول است و سرعت تحولات آنقدر زیاد است ندارد و یادگیری زبانهای مختلف برای ابلاغ پیام دین ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام والمسلمین روشن‌تن، مدیر حوزه‌ علمیه استان آذربایجان شرقی در دومین گردهمایی اساتید ادبیات عرب با مدیران مجتمع آموزشی پژوهشی بین‌الملل حوزه‌های علمیه در تبریز برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی و گرامیداشت و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، نشست را فرصت مغتنمی برای آشنایی اساتید حاضر با رویکردهای بین‌المللی حوزۀ علمیه دانست.

وی با قدردانی از انتخاب آذربایجان شرقی برای برگزاری نشست؛ به اهمیت زبان اشاره کرد و گفت: برای ما به عنوان اساتیدی که دغدغه تربیت یاران آخرالزمانی را داریم اکتفا به یک زبان اصلی و زبان محل تولدمان شاید توجیه آن چنانی در این شرایطی که جامعه روز به روز درحال تغییر و تحول است و سرعت تحولات آنقدر زیاد است ندارد و یادگیری زبانهای مختلف برای ابلاغ پیام دین ضروری است.

مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ممکن است افرادی فقط در ارتباط با اقتصاد یا مسائل مادی بخواهند زبان یاد بگیرند یا برای بعضی مباحث مثل آرام کردن خود و پاسخ به نیازهای روحی زبان دیگری یاد بگیرند؛ اما به عنوان مبلغان دین در وهله اول که آن مسئولیت بزرگ ابلاغ دین، دست به دست و سینه به سینه به ما رسیده، یک ضرورت انکارناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین روشن‌تن اظهار کرد: علاوه بر این یادگیری زبان و تقویت شاگردانی که در مکتب شما آموزش می بینند برای ایجاد یک ارتباط موثر در دنیایی که نیازمند انواع ارتباطات و تبادل پیام‌های مختلفی است.

وی افزود: ابلاغ پیام‌های دین نیاز به تقویت دانش‌آموزان و طلبه‌هایی دارند که بتوانند این مسئولیت بسیار بزرگ را برای تشنگان این معارف برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین روشن تن با اشاره به اینکه امروز ما دیگر نمی‌توانیم در یک زبان متوقف شویم چرا که تعطیل و بسته کردن دروازه‌های مختلف علوم است گفت: ما امروز بیش از پیش برای یادگیری زبان دوم که اولویت همه ما زبان دین و قرآن ما که زبان عربی است در کنار سایر زبان‌ها امروز بیش از پیش به یادگیری و ترویج و انگیزه دادن به طلبه‌ها بیش از پیش به این نیاز داریم.

وی ادامه داد: اگر ما تصور درستی از بحث زبان به طلبه‌های خود انتقال بدهیم تصور، تصدیق درست را هم به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه موقت تبریز گفت: آنچه که اساتید ما از ما می‌خواهند ایجاد ذهنیت‌ و تصور درست در خود و در شاگردان ما برای رفتن و سوق دادن به سمت یادگیری زبان است. امروز استان ۲۷۰ زبان‌آموز دارد که می‌تواند فرصت بسیار مغتنمی برای ان شاءالله ارتقاء زبان در استان و سایر مباحث دیگر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha