شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علیرضا تکیه ای مسجد گوهرشاد

 حوزه/ حجت الاسلام تکیه ای ضمن تشریح فعالیت های این ستاد در عرصه بین الملل گفت: ستاد مرکزی اعتکاف در بخش بین الملل در کشورهای لبنان، نیجریه تشکیل شده است و با همکاری جامعة المصطفی العالمیه در ۱۰۳ کشور مراسم اعتکاف برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف در نشست تخصصی هشتمین هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی با بیان اینکه ضروری ترین مسئله بشری، معنویت و اخلاق است که هویت انسان را شکل می‌دهد، اظهار کرد: ابزارهای فرهنگی بر باورهای دینی تکیه می‌کنند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف افزود: مسئولیت و مأموریت ما راهبردی است ، لذا نیاز به سند بود که با ۳ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت فعالیت علمی تدوین شد.

وی عنوان کرد: شورای راهبری اعتکاف در استان‌ها به ریاست ائمه جمعه تشکیل شده است و دبیر شورا در استان‌ها نیز از مردم انتخاب می‌شود؛ سازمان تبلیغات و مدیران حوزه‌های علمیه و رؤسای دانشگاه‌ها دیگر اعضای شورای راهبری اعتکاف در استان‌ها هستند.

حجت الاسلام تکیه‌ای با بیان اینکه در کشورهای محوری مسلمان نیز بخش بین‌الملل به ستاد مرکزی اعتکاف اضافه شده است، اظهار کرد: شوراهای راهبری در کشورهای مختلف مسلمان جهان تشکیل می شود که لبنان نخستین از این کشورها بود.

وی اضافه کرد: در شرق آفریقا با محوریت کشور تانزانیا به عنوان دومین دفتر بین‌المللی ستاد اعتکاف و سپس با استقبال شیخ زکزاکی سومین دفتر در غرب آفریقا راه اندازی می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه این انسجام داخلی ستاد در خارج از کشور نیز دنبال می‌شود، ادامه داد: همچنین جامعة المصطفی العالمیه نیز ستاد اعتکاف را با حضور ۱۰۳ کشور در سراسر جهان همراهی می‌کند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد اعتکاف باید در بعد معنوی و اخلاق به صورت قرارگاهی در نظام جمهوری اسلامی دنبال شود.

حجت الاسلام تکیه‌ای تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ هزار نفر سال گذشته، پس از دو سال شیوع ویروس کرونا در مساجد سراسر کشور معتکف شدند که حدود دو سوم از این جمعیت، جوانان دهه هشتادی بودند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف خاطر نشان کرد: جریان علمی اعتکاف به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو از ۶۹ کشور، جهانی است و جریان عملی اعتکاف نیز در۱۰۳ کشور دنیا در حال برگزاری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha