یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/نقش ایران در توسعه فرهنگ اسلامی بر همگان آشکار است و ایمان و خدا باوری وجه بازر مردمان این دیار است و من امیدوارم بتوانیم در کنار هم بیش از پیش در جهت اتحاد و انسجام هرچه بیشتر جهان اسلام گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ پروفسور حجابی کرلانگیچ سفیر کشور جمهوری ترکیه و هیئت همراه با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با خوش‌آمدگویی به سفیر کشور جمهوری ترکیه و با اشاره به روابط بسیار مستحکم و تاریخی ایران و ترکیه گفت: همه کشورهای اسلامی عضو یک خانواده بزرگی هستند به نام امت محمد(ص) که خدمات بی‌نظیری را به جهان بشریت عرضه کرده‌اند.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد؛ کشور جمهوری ترکیه نقش بسیار مهمی در جهان اسلام دارد و ما پیشرفت این کشور را پیشرفت خود می‌دانیم البته در برخی مواضع هم شاید اختلافاتی با هم داشته باشیم که این یک امر بسیار طبیعی است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود؛ در سفرهای مختلفی که به کشور ترکیه داشته‌ام از نزدیک با مردمان سخت کوش و شخصیت‌های علمی و مذهبی این کشور آشنا شده‌ام و فرهنگ و تاریخ این کشور را به خوبی می‌شناسم و من مردم ترکیه را یکی از با فرهنگ‌ترین مردمان جهان می‌دانم.
وی همچنین بیان کرد؛ کشورهای اسلامی ضمن توسعه روابط سیاسی باید به توسعه مناسبات فرهنگی خود نیز اقدام کنند و در این راستا ما آمادگی داریم با همکاری مشترک مجمع گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و ترکیه را در دانشگاه ادیان و مذاهب تاسیس کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب خاطر نشان کرد؛ دانشگاه ادیان و مذاهب ارتباطات علمی و فرهنگی بسیار خوبی را با دانشگاه‌های کشور جمهوری ترکیه دارد و ما می‌توانیم در حوزه‌ حقوق بشر، گسترش صلح ، تقریب بین مذاهب اسلامی و موضوعات مختلف دیگر این ارتباطات را گسترش دهیم.
در ادامه این دیدار پروفسور حجابی کرلانگیچ سفیر کشور جمهوری ترکیه با ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب بیان کرد؛ همیشه به ایران و فرهنگ و ادبیات غنی ایرانی علاقه‌داشته‌ام و ایران با داشتن تاریخ کهن یکی از مهمترین کشورهای تاثیر گذار در جهان اسلام است.
سفیر کشور ترکیه ادامه داد؛ در طول تاریخ به جهت علایق مشترک فرهنگی،دینی و مذهبی بین ایران و ترکیه همیشه روابط بسیار مستحکمی بین این دو کشور برقرار بوده است و ما علاقه‌مند توسعه این روابط هستیم.
وی افزود؛ نقش ایران در توسعه فرهنگ اسلامی بر همگان آشکار است و ایمان و خدا باوری وجه بازر مردمان این دیار است و من امیدوارم بتوانیم در کنار هم بیش از پیش در جهت اتحاد و انسجام هرچه بیشتر جهان اسلام گام برداریم.
پروفسور حجابی کرلانگیچ همچنین با اشاره به مراکز علمی و دانشگاهی کشور ترکیه گفت: کشور ترکیه همیشه از توسعه‌ همکاری‌های علمی با مراکز دانشگاهی جهان استقبال کرده است و امروزه شناخت ادیان و مذاهب از ضرورت‌های جهان است و دانشگاه ‌ادیان و مذاهب در این زمینه اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است و ما آمادگی داریم با این دانشگاه که یکی از دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده در حوزه‌ ادیان و مذاهب است همکاری‌های خود را گسترش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha