شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه / رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه باید برای شناختن اهل بیت(ع) اهتمام بورزیم، گفت: حضرت فاطمه (س) معیار حق و باطل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شب گذشته در جمع مردم بخش امام حسن، اظهار داشت: همه مردم به دلیل ارادتی که به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارند در ایامی که قرار گرفته‌ایم، عزادار هستند و این سوگ فقط مربوط به فرزندان حضرت زهرا(س) نمی‌باشد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه، با اشاره به اینکه مسائل غم انگیزی که این روزها در بخشی از جهان، فلسطین رخ می‌دهد بسیار ناراحت کننده است، گفت: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که اشرار عالم نخستین قبله مسلمانان، مسجد الاقصی را نشان گرفته‌اند و خود را ملت برتر می‌دانند و مانند آب خوردن، زنان و کودکان را به طور وحشیانه‌ای قتل عام می‌کنند.

وی ادامه داد: رژیم غاصب اشغالگر قدس حتی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هم رحم نکرده‌ و این اقدامات وحشیانه گوش فلک را کَر کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه هر مَوَدَّتِی در آن محبت است اما هر محبتی الزاما همراه با مَوَدَّتِ نیست، عنوان کرد: وقتی سخن از مودت به میان می‌آید به معنای دوست داشتن اهل بیت(ع) همراه با اطاعت و پیروی کردن می‌باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: بسیاری از غیر شیعیان و مسیحیان دوستدار اهل بیت(ع) هستند و محبت حسین بن علی را در دل دارند، اما بعضا مَوَدَّتِ اهل بیت(ع)، سرمشق قرار دادن و در مسیر ائمه حرکت کردن را ندارد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه خداوند متعال از جامعه می‌خواهد به محبت بسنده نکنند و مودت را در دل‌های خود نهادینه کنند، تصریح کرد: شناخت، مقدمه محبت است و اگر کسی به شناخت اهل بیت(ع) دست پیدا کند، چه بخواهد و چه نخواهد محبت نسبت به ائمه در دلش به وجود می‌آید.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: اگر کسی عاشق و دلبسته کسی شد، خداوند متعال مودت را نصیبش می‌کند و سبب اطاعت و پیروی از اهل بیت(ع) نیز برایش فراهم می‌شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تأکید بر اینکه باید برای شناختن اهل بیت(ع) اهتمام بورزیم، گفت: حضرت فاطمه (س) معیار حق و باطل است.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: آن‌جایی که فاطمه(س) راضی است خداوند راضی است و آنجایی که فاطمه(س) ناراضی است، خداوند نیز غضب می‌کند و از این طریق می‌توان به شناخت معیار حق و باطل دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه فاطمه(س) یک گوهر ناشناخته است، عنوان کرد: اگر کسی فاطمه (س) را آن‌گونه که هست بشناسد، انگار شب قدر را درک کرده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، گفت: درک شب قدر گاهی اوقات برای بزرگان و عارفان ما سخت بوده و بعضا ۳۶۵ روز بیداری می‌کشیدند تا یقین پیدا کنند شب قدر را در کدام یکی از روزها به درستی درک نموده‌اند.

آیت الله حسینی بوشهری، با اشاره به اینکه درک شب قدر دارای ارزش بالایی است، ادامه داد: کسانی که در کربلا حضور داشتند کلاس معرفت، محبت و اطاعت را به درستی فرا گرفته بودند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطر نشان کرد: خیلی از انسان‌ها دور از وادی ارادت به اهل بیت(ع) هستند، لذا باید قدر سفره پر برکت کریم اهل بیت(ع) را بدانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha